Gears 5 gotowe do premiery. Wymagania sprzętowe i technologie AMD

Gears 5 gotowe do premiery. Wymagania sprzętowe i technologie AMD

Gears 5 to jedna z najbardziej wyczekiwanych przez naszą redakcję tegorocznych produkcji. Gra będzie miała swoją premierę już 10 września, czyli za niecałe 2 tygodnie i w związku z tym Microsoft wraz ze studiem The Coalition postanowili zdradzić szereg technicznych informacji odnośnie tego tytułu, a swoje trzy grosze dorzuciło także AMD. Tytuł ten powstał bowiem w „koalicji” AMD z The Coalition, dzięki czemu użytkownicy sprzętu Czerwonych będą mogli skorzystać ze specjalnej optymalizacji oraz technologii dostępnych tylko na Radeonach. Gears 5 jest przygotowane w szczególności do działania w trybie DirectX 12 z kartami graficznymi Radeon skonstruowanymi na bazie architektury AMD RDNA.

Gears 5 powstało w „koalicji” AMD z The Coalition, dzięki czemu użytkownicy sprzętu Czerwonych będą mogli skorzystać ze specjalnej optymalizacji oraz technologii dostępnych tylko na Radeonach.

Wśród zastosowanych w tym tytule technologii warto wymienić asynchroniczność obliczeniową, która umożliwia układom graficznym Radeon obsługę wielu zadań jednocześnie. Przekłada się to na lepszą optymalizację, efektywność i rozłożenie obciążenia, a tym samym na lepszą płynność rozgrywki. Gra wykorzysta też wielowątkowy bufor rozkazów, który sprawia, że przepustowość na linii między procesorem AMD Ryzen a kartą graficzną AMD Radeon jest jeszcze większa. Dzięki temu optymalizacja działania gry jest lepsza, a opóźnienia dodatkowo zredukowane, a wkrótce doczekać mamy się też wsparcia dla AMD FidelityFX, które oferuje dynamicznie działający filtr wyostrzający. Filtr ten zostanie udostępniony w aktualizacji do gry wydanej po premierze i pozwoli wydobyć szczegóły z przestrzeni o niskim kontraście, dzięki czemu obraz będzie bardziej klarowny pomimo stosowania rozmaitych efektów rozmywających animację.

Mike Rayner, dyrektor techniczny w The Coalition, powiedział: „Silna współpraca AMD i The Coalition sięga czasów Gears of War 4 i od tamtego czasu wspólnie rozwijamy gry o nowe technologie, które pomagają poprawić działanie i wydajność. Niemal wszystkie nasze efekty postprocessingowe Gears 5 są przeniesione w tryb Asynchroniczności Obliczeniowej, co oznacza, że płynność będzie lepsza niż w przypadku poprzednich tytułów, a do tego pojawiła się przestrzeń obliczeniowa do zagospodarowania lepszą grafiką. Inżynierowie AMD współpracowali z nami, aby zoptymalizować wszystko na linii między procesorem a układem graficznym i bardzo nas cieszy, że wkrótce cała ta znakomita wydajność i grafika trafi w ręce fanów.” Przy okazji warto wspomnieć, że Gears 5 jest jedną z ponad 100 gier, do jakich nabywcy kwalifikujących się procesorów AMD Ryzen i kart graficznych AMD Radeon otrzymają dostęp na mocy 3-miesięcznego abonamentu Xbox Game Pass. Tutaj więcej informacji na ten temat.

Rozpoczął się już proces pre-download Gears 5 umożliwiający pobranie gry przed premierą, tak byśmy byli gotowi wskoczyć do akcji w momencie debiutu. Poza tym przyspieszono dostęp do wczesnego dostępu na 5 września, ale żeby z niego skorzystać trzeba nabyć Gears 5 w wersji Ultimate Edition. Producent opublikował także minimalne, rekomendowane i idealne wymagania sprzętowe dla gry, zarówno dla systemów z kartami NVIDII i procesorami Intela, jak i opartymi o podzespoły AMD. Szczegóły na grafice poniżej:

Gears 5 gotowe do premiery. Wymagania sprzętowe i technologie AMD

Pokaż / Dodaj komentarze do: Gears 5 gotowe do premiery. Wymagania sprzętowe i technologie AMD

 0