Dyrektor techniczny gry Gears 5 zdradził, że ta wczytuje się cztery razy szybciej na konsoli Xbox Series X w stosunku do poprzedniej generacji i to bez żadnych zmian w kodzie. „Wraz z API DirectStorage oraz nową sprzętową dekompresją, możemy usprawnić wydajność I/O i zredukować narzut na CPU, co jest kluczowe do osiągnięcia szybkich czasów wczytywania” - stwierdził Mike Rayner ze studia The Coalition. „Wraz z Xboxem One X osiągnęliśmy górny limit wydajności tradycyjnych rotacyjnych dysków… wiedzieliśmy więc, że potrzebujemy zainwestować w prędkości I/O i innowacyjność na poziomie SSD” - dodał jeden z twórców Gears 5. Istotnym elementem okazała się tu technologia Xbox Velocity, gdyż architektura ta korzysta z customowych nośników SSD NVMe i dedykowanego sprzętowego bloku dekompresyjnego, a także nowego API DirectStorage, które wprowadza niskopoziomowy dostęp do kontrolera NVMe. Xbox Velocity zawiera również Sampler Feedback Streaming, który służy za mnożnik fizycznej pamięci RAM konsoli.
Dyrektor techniczny gry Gears of War 5 zdradził, że ta wczytuje się cztery razy szybciej na konsoli Xbox Series X w stosunku do poprzedniej generacji i to bez żadnych zmian w kodzie.
Mówiąc prostym językiem, Xbox Series X nie tylko stworzony został o potężniejsze podzespoły, ale doczekał się też wielu ciekawych narzędzi skrojonych pod jego miarę, które umożliwiają lepsze wykorzystanie tego hardware’u. Co jednak istotne, deweloperzy potwierdzają, że nie jest to tylko marketingowy bełkot, ale coś co realnie wpływa na możliwości konsoli, a tym samym doznania graczy. „Najbardziej ekscytującą nowością z mojego punktu widzenia jest SSD z customowym hardwarem wokół niego, który pomaga dostarczyć dane do szybszej pamięci. To pozwoli nie tylko na lepsze streamowanie i szybsze czasy wczytywania, ale ułatwia również pracę z większymi porcjami danych, które nie mieszczą się zbyt łatwo do pamięci” - stwierdził Joel Baker, twórca The Long Dark’s. Kevin Floyer-Lea z Rebellion zdaje się z nim zgadzać, gdyż stwierdził, że szybsze czasy wczytywania umożliwiają im modelowanie bardziej realistycznego środowiska i dźwięku bez obaw o spowalnianie doświadczeń graczy.
„Dyski twarde od zawsze stanowiły mocne ograniczenie, z którym deweloperzy musieli sobie radzić” - wyznał z kolei Alexandre Sabourin ze Snowed in Studios, które przygotowało choćby Deus Ex Human Revolution Director’s Cut. „SSD zapewnia nam interesujące korzyści, takie jak brak czasów wyszukiwania, co z kolei oferuje większą elastyczność w zakresie pakowania danych”. Trzeba przyznać, że wszystkie te głosy brzmią jakby dyski SSD stanowiły przełomową innowację, która zrewolucjonizuje rynek, tymczasem od lat są już one przecież standardem na PC. Inna sprawa, że pierwszy raz pojawiają się w konsolach, a ich zamknięta architektura sprawia, że można je zdecydowanie lepiej wykorzystać niż ma to miejsce na komputerach osobistych. Przypominamy, że Xbox Series X wspierać będzie także 4K I 120 kl./s, jak również ray tracing, który często określany jest jako „next big thing” dla gamingu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Gears 5 wczytuje się 4x szybciej na Xbox Sereis X