GeForce GTX 1650 w benchmarku FFXV. Wynik na poziomie GTX 1050 Ti

GeForce GTX 1650 w benchmarku FFXV. Wynik na poziomie GTX 1050 Ti

Po tym jak NVIDIA wypuściła na rynek karty graficzne GeForce GTX 1660 Ti i GTX 1660, czekamy już praktycznie tylko na jednego budżetowego Turinga, czyli GeForce GTX 1650. Model ten przewija się w przeciekach od dłuższego czasu i według ostatnich doniesień możemy spodziewać się jego premiery w przyszłym miesiącu. Dotychczas jednak nie otrzymywaliśmy zbyt wielu szczegółów na jego temat, być może ze względu na fakt, że dotychczas koncentrowano się na wyższych modelach, ale teraz kiedy te już zadebiutowały, powinniśmy otrzymywać więcej informacji odnośnie GTX 1650, czego dowodem jest pojawienie się tej grafiki w bazie danych benchmarku Final Fantasy XV. Jest to o tyle interesujące, że daje nam pewien obraz tego, czego możemy spodziewać się po jej wydajności, choć trzeba pamiętać, że test ten jest dość specyficzny w swojej naturze, a syntetyczne benchmarki zazwyczaj nie najlepiej oddają osiągi w rzeczywistym wykorzystaniu w grach.

GeForce GTX 1650 pojawił się w bazie danych benchmarku Final Fantasy XV, gdzie uzyskał bardzo podobny wynik do karty GeForce GTX 1050 Ti. 

GeForce GTX 1650 w benchmarku FFXV. Wynik na poziomie GTX 1050 Ti

Dotychczasowe doniesienia sugerowały, że GeForce GTX 1650 otrzyma inny układ graficzny niż jego mocniejsi bracia. Zarówno GeForce GTX 1660, jak i GTX 1660 Ti, wyposażone są bowiem w GPU TU116 z rodziny Turing, które produkowane są w 12 nm procesie technologicznym przez TSMC. W tym przypadku tajwański producent wytwarzać ma na zlecenie NVIDII układ TU117 dedykowany GTX 1650. Ten także pozbawiony ma być rdzeni RT (do ray tracingu w czasie rzeczywistym) oraz Tensor (do obliczeń w ramach sztucznej inteligencji, w tym DLSS). Jeśli zaś chodzi o jego specyfikację, to spodziewać mamy się 896 rdzeni CUDA oraz bazowego taktowania na poziomie 1485 MHz, które w trybie Boost wzrosnąć ma do 1600 MHz. Tak naprawdę jednak, jedynym pewniakiem są tu 4 GB pamięci pracujące z prędkością 2000 MHz (8000 MHz efektywnie), choć już ich rodzaj pozostaje tajemnicą, ale większość doniesień sugeruje, że będzie to GDDR5.

Wracając do samego benchmarku Final Fantasy XV, to nie wiemy, czy przetestowany tu wariant GTX 1650 to stacjonarna, czy też mobilna karta graficzna i choć skłaniamy się ku tej pierwszej wersji, to jednak lepiej zachować tu odpowiedni dystans. Test wykonano w rozdzielczości 2560 x 1400 pikseli na ustawieniach Lite Quality. Uzyskany rezultat jest wyraźnie wyższy od bezpośredniego poprzednika, czyli GTX 1050 (3553 vs 3127 punktów) i niemal identyczny jak w przypadku karty GTX 1050 Ti (3585 pkt.). Lepiej jednak nie wyciągać tu pochopnych wniosków, ponieważ poza tym, że możemy mieć do czynienia  z mobilnym wariantem dedykowanym laptopom, to niewykluczone jest także, że jest to wczesna wersja inżynieryjna, która doczeka się jeszcze optymalizacji i usprawnień. Do tego dochodzić może brak kompatybilnych sterowników, które także mają istotny wpływ na wydajność. Nie da się jednak ukryć, że kolejne modele wypuszczane przez NVIDIĘ sprawiają, że w tym segmencie robi się coraz ciaśniej, więc różnice pomiędzy poszczególnymi modelami mogą być coraz mniejsze. Przypominamy, że spodziewana cena karty GeForce GTX 1650 wynosić ma 179 USD.

Pokaż / Dodaj komentarze do: GeForce GTX 1650 w benchmarku FFXV. Wynik na poziomie GTX 1050 Ti

 0