GeForce MX330 i MX350 - NVIDIA odświeża Pascale do walki z Vegą

GeForce MX330 i MX350 - NVIDIA odświeża Pascale do walki z Vegą

Już w trakcie CES 2020 NVIDIA zwiastowała nowe budżetowe karty graficzne dla laptopów z serii MX. Niestety okazało się, że Zieloni ponowni zamierzają sięgnąć po starsze układy Pascal, zamiast Turing, ale tak się składa, że te rywalizować będą w segmencie mobilnym z GPU Vega, które trafiły do nowych APU od AMD (Ryzen 4000) zamiast Navi. Mowa tu oczywiście o kartach GeForce MX330 i GeForce MX350. NVIDIA twierdzi, że ten pierwszy model zapewni dwukrotnie wyższą wydajność w porównaniu do najmocniejszych zintegrowanych GPU, a ten drugi nawet 2,5x razy wyższą. Oczywiście dedykowana grafika przeważnie wypadać będzie lepiej od zintegrowanej, ale biorąc pod uwagę, że modele trafiać będą często do smukłych i raczej mało gamingowych konstrukcji, to jednak nie ma powodu do narzekań, tym bardziej, że testy przeprowadzone przez portal NotebookCheck zdają się potwierdzać zapewnienia producenta.

GeForce MX330 i GeForce MX350 - NVIDIA twierdzi, że ten pierwszy model zapewni dwukrotnie wyższą wydajność w porównaniu do najmocniejszych zintegrowanych GPU, a ten drugi nawet 2,5x razy wyższą.

Karta graficzna

MX330

MX350

Proces

16 nm

16 nm

taktowanie GPU 

1531

1354

taktowanie Boost 

1594

1468

rdzenie CUDA 

384

640

TDP

25 W

25 W

Interfejs pamięci

64-bitowy

64-bitowy

Rozdzaj pamięci

GDDR5

GDDR5

Prędkość pamięci

7000 MHz

7000 MHz

Wyniki benchmarków pokazują, że liczący sobie już dobrych kilka lat Pascal w przypadku modelu MX350 zapewnia wydajność na poziomie karty graficznej GeForce GTX 960M, która z kolei wyraźnie pokonuje zarówno iGPU Iris Plus G7, jak i Vega 11. Trudno więc się dziwić, że NVIDIA kolejny raz sięga po starszą architekturę, kiedy w tym segmencie nie ma konkurencji. Trzeba jednak pamiętać, że wkrótce na rynek trafią pierwsze laptopy wyposażone w procesory Ryzen 4000 z nowymi zintegrowanymi grafikami Vega, produkowanymi w 7 nm. Tu rodzi się pytanie, jak nowe budżetowe grafiki wypadać będą w porównaniu z tymi układami i raczej na pewno nie uda się tu zachować przewagi rzędu 2x czyli 2,5x wydajności.   

Jeśli zaś chodzi o same nowości, to GeForce MX350 jest zdecydowanie ciekawszych produktem, ponieważ GeForce MX330 to nic innego jak GeForce MX250 z nieco podkręconymi zegarami. Warto przypomnieć także, że MX250 stanowiło zaledwie odświeżenie MX150, na tej samej zasadzie (podniesiono jedynie nieco taktowania). MX350 z kolei bazować ma na tym samym GPU co karta graficzna GeForce GTX 1050, czyli GP107 z rodziny Pascal. W tym wydaniu jednak z zaledwie 64-bitową magistralą pamięci i TDP obniżonym do 25 W. Nowe mobilne grafiki Zielonych powinny sprawdzić się w przypadku grania w mniej wymagające tytuły w rozdzielczości 1080p na średnich lub wysokich ustawieniach. Niego gorzej zapewne wyglądać będzie sytuacja z produkcjami AAA, gdzie zmuszeni możemy być nie tylko do obniżenia detali, ale i rozdzielczości.    

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: GeForce MX330 i MX350 - NVIDIA odświeża Pascale do walki z Vegą

 0