Już w trakcie CES 2020 NVIDIA zwiastowała nowe budżetowe karty graficzne dla laptopów z serii MX. Niestety okazało się, że Zieloni ponowni zamierzają sięgnąć po starsze układy Pascal, zamiast Turing, ale tak się składa, że te rywalizować będą w segmencie mobilnym z GPU Vega, które trafiły do nowych APU od AMD (Ryzen 4000) zamiast Navi. Mowa tu oczywiście o kartach GeForce MX330 i GeForce MX350. NVIDIA twierdzi, że ten pierwszy model zapewni dwukrotnie wyższą wydajność w porównaniu do najmocniejszych zintegrowanych GPU, a ten drugi nawet 2,5x razy wyższą. Oczywiście dedykowana grafika przeważnie wypadać będzie lepiej od zintegrowanej, ale biorąc pod uwagę, że modele trafiać będą często do smukłych i raczej mało gamingowych konstrukcji, to jednak nie ma powodu do narzekań, tym bardziej, że testy przeprowadzone przez portal NotebookCheck zdają się potwierdzać zapewnienia producenta.
GeForce MX330 i GeForce MX350 - NVIDIA twierdzi, że ten pierwszy model zapewni dwukrotnie wyższą wydajność w porównaniu do najmocniejszych zintegrowanych GPU, a ten drugi nawet 2,5x razy wyższą.
Karta graficzna |
MX330 |
MX350 |
Proces |
16 nm |
16 nm |
taktowanie GPU |
1531 |
1354 |
taktowanie Boost |
1594 |
1468 |
rdzenie CUDA |
384 |
640 |
TDP |
25 W |
25 W |
Interfejs pamięci |
64-bitowy |
64-bitowy |
Rozdzaj pamięci |
GDDR5 |
GDDR5 |
Prędkość pamięci |
7000 MHz |
7000 MHz |
Wyniki benchmarków pokazują, że liczący sobie już dobrych kilka lat Pascal w przypadku modelu MX350 zapewnia wydajność na poziomie karty graficznej GeForce GTX 960M, która z kolei wyraźnie pokonuje zarówno iGPU Iris Plus G7, jak i Vega 11. Trudno więc się dziwić, że NVIDIA kolejny raz sięga po starszą architekturę, kiedy w tym segmencie nie ma konkurencji. Trzeba jednak pamiętać, że wkrótce na rynek trafią pierwsze laptopy wyposażone w procesory Ryzen 4000 z nowymi zintegrowanymi grafikami Vega, produkowanymi w 7 nm. Tu rodzi się pytanie, jak nowe budżetowe grafiki wypadać będą w porównaniu z tymi układami i raczej na pewno nie uda się tu zachować przewagi rzędu 2x czyli 2,5x wydajności.
Jeśli zaś chodzi o same nowości, to GeForce MX350 jest zdecydowanie ciekawszych produktem, ponieważ GeForce MX330 to nic innego jak GeForce MX250 z nieco podkręconymi zegarami. Warto przypomnieć także, że MX250 stanowiło zaledwie odświeżenie MX150, na tej samej zasadzie (podniesiono jedynie nieco taktowania). MX350 z kolei bazować ma na tym samym GPU co karta graficzna GeForce GTX 1050, czyli GP107 z rodziny Pascal. W tym wydaniu jednak z zaledwie 64-bitową magistralą pamięci i TDP obniżonym do 25 W. Nowe mobilne grafiki Zielonych powinny sprawdzić się w przypadku grania w mniej wymagające tytuły w rozdzielczości 1080p na średnich lub wysokich ustawieniach. Niego gorzej zapewne wyglądać będzie sytuacja z produkcjami AAA, gdzie zmuszeni możemy być nie tylko do obniżenia detali, ale i rozdzielczości.
Pokaż / Dodaj komentarze do: GeForce MX330 i MX350 - NVIDIA odświeża Pascale do walki z Vegą