GeForce RTX 4060 - podkręcanie zwiększa wydajność w Cyberpunk 2077 tylko o 1%

GeForce RTX 4060 - podkręcanie zwiększa wydajność w Cyberpunk 2077 tylko o 1%

Recenzje GeForce'a RTX 4060 są nadal objęte embargiem, ale firma zniosła je częściowo, pozwalając wybranym twórcom treści publikować pierwsze testy wydajności budżetowego GPU. Ci mogą pokazywać testy w Cyberpunk 2077 w rozdzielczości 1080p i YouTuber JayzTwoCents postanowił skorzystać z tego przywileju, sprawdził jak ASUS GeForce RTX 4060 Dual radzi sobie z podkręcaniem. Spolier alert - nie najlepiej.

Karta zyskała tylko o 2% wyższą liczbę klatek na sekundę po podkręceniu, przy skromnym podniesieniu taktowania GPU o 100 MHz i sporym, bo 20% wzroście mocy w stosunku do fabrycznych ustawień. Karta nadal radzi sobie dobrze w stosunku do swojego poprzednika przy ustawieniach fabrycznych, ale nie spodziewajcie się dodatkowego przyspieszenia dzięki podkręcaniu — przynajmniej nie w Cyberpunk 2077.

JayzTwoCents postanowił skorzystać z tego przywileju, sprawdził jak ASUS GeForce RTX 4060 Dual radzi sobie z podkręcaniem.

Zieloni nie bez przyczyny wybrali Cyberpunka 2077, pozwalając wybranym twórcom publikować wyniki testów wydajności GeForce'a RTX 4060 do pokazywania, jak ta karta radzi sobie na tle konkurencji (i poprzedników). Cyberpunk 2077 jest obecnie jednym z najpopularniejszych tytułów AAA do testów GPU i oferuje wszystkie najnowsze technologie NVIDII, w tym skalowanie rozdzielczości DLSS, Frame Generation w DLSS 3, efekty ray tracingu i efekty path tracingu.

Aby być uczciwym, z materiału JayzTwoCents wynika, że możliwości podkręcania GeForce'a RTX 4060 były jego najgorszym aspektem. Pomimo ogromnego zapasu mocy, RTX 4060 uzyskał od średnio 81 klatek na sekundę w benchmarku Cyberpunk 2077 do średnio 82,5 kl./s, więc wzrost wydajności naprawdę jest tu minimalny i niewarty wysiłku. Niemniej RTX 4060 jest bardzo energooszczędny, choć szkoda, że nie był w stanie wykrzesać dodatkowej wydajności po zdjęciu ograniczeń mocy (być może ze względu na ograniczenia napięcia). 

Trzeba jednak podkreślić, że JayzTwoCents nie próbował podkręcać GPU do granic możliwości i w ogóle nie podkręcał pamięci karty. Spodziewać można się więc, że RTX 4060 ma więcej do zaoferowania niż to, co pokazano tutaj, ale mimo wszystko nie spodziewalibyśmy się imponujących wyników w tym zakresie. 

Pomijając podkręcanie, RTX 4060 wydawał się dobrze radzić sobie w ograniczonych testach JayzTwoCents. Karta okazała się znacznie wydajniejsza od RTX 3060 w grze Cyberpunk 2077, oferując 27% przewagę w rozdzielczości 1080p. Jeśli RTX 4060 może utrzymać ten skok wydajności w innych tytułach, może okazać się bardzo kuszącą ofertą dla właścicieli RTX 2060 w cenie początkowej wynoszącej zaledwie 1549 zł. Na ostateczne wnioski lepiej jednak poczekać do pełnoprawnych recenzji, które ukażą się jeszcze w tym tygodniu.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: GeForce RTX 4060 - podkręcanie zwiększa wydajność w Cyberpunk 2077 tylko o 1%

 0