Globalna awaria systemów Windows objęła blisko 9 milionów urządzeń

Globalna awaria systemów Windows objęła blisko 9 milionów urządzeń

Microsoft poinformował, że wadliwa aktualizacja CrowdStrike z tego tygodnia dotknęła 8,5 miliona urządzeń z systemem Windows.

W sobotę firma opublikowała na swojej stronie internetowej aktualizację dotyczącą incydentu oraz informacje o działaniach mających na celu wsparcie dotkniętych klientów. Microsoft podkreślił, że mimo wpływu na ekosystem Windows, incydent nie był związany bezpośrednio z ich oprogramowaniem. Firma współpracuje z CrowdStrike nad automatyzacją procesu opracowania rozwiązania problemu. Obecne obejście jest ręczne, a odpowiednie dokumenty są dostępne na stronie pomocy technicznej Microsoftu.

Microsoft zauważa, że 8,5 miliona urządzeń to mniej niż 1% wszystkich maszyn z systemem Windows.

microsoft

"Setki inżynierów i ekspertów Microsoftu zostało wdrożonych do bezpośredniej współpracy z klientami w celu przywrócenia usług," informuje Microsoft. Firma współpracuje również z innymi dostawcami usług chmurowych, w tym Google Cloud Platform (GCP) i Amazon Web Services (AWS), aby dzielić się informacjami na temat wpływu incydentu i prowadzić rozmowy z CrowdStrike oraz klientami.

"Ten incydent pokazuje wzajemne powiązania naszego szerokiego ekosystemu – globalnych dostawców chmury, platform oprogramowania, dostawców zabezpieczeń i innych dostawców oprogramowania oraz klientów. Przypomina również, jak ważne jest dla nas wszystkich w całym ekosystemie technologicznym priorytetowe traktowanie bezpiecznego wdrażania i odzyskiwania po awarii przy użyciu istniejących mechanizmów," podkreśla Microsoft. "Jak widzieliśmy w ciągu ostatnich dwóch dni, uczymy się, odzyskujemy i idziemy naprzód najskuteczniej, gdy współpracujemy i pracujemy razem."

Strona o nazwie „ Remediation and Guidance Hub ” wyjaśnia, co spowodowało awarię i jakie systemy zostały nią dotknięte. Zawiera linki do procesów odzyskiwania kluczy Bitlocker i do różnych stron dostawców zewnętrznych na temat radzenia sobie z awarią. Na stronie znajduje się również oświadczenie dyrektora generalnego firmy, George'a Kurtza, w którym przeprasza za ogólnoświatowy koszmar.

„Całe CrowdStrike rozumie powagę i wpływ sytuacji. Szybko zidentyfikowaliśmy problem i wdrożyliśmy poprawkę, co pozwoliło nam skupić się pilnie na przywracaniu systemów klientów jako naszym najwyższym priorytecie” — czytamy w oświadczeniu. „Ściśle współpracujemy z klientami i partnerami, których to dotyczy, aby zapewnić przywrócenie wszystkich systemów, dzięki czemu będziesz mógł świadczyć usługi, na których polegają Twoi klienci”.

Kurtz przyznał również, że pojawiły się próby wykorzystania tego problemu przez osoby o złych zamiarach.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Globalna awaria systemów Windows objęła blisko 9 milionów urządzeń

 0