Globalne przychody z branży gamingowej zrównają się w tym roku ze sportem

Globalne przychody z branży gamingowej zrównają się w tym roku ze sportem

Branża gamingowa już dawno przyćmiła filmową, jeśli chodzi o generowane przychody i tylko kwestią czasu było kiedy zrówna się w tym aspekcie ze sportem. Jak wynika z najnowszego raportu Newzoo, nastąpi to już w tym roku, ponieważ prognozowany globalny przychód ze sprzedaży gamingowego oprogramowania i sprzętu osiągnąć ma 149 mld USD.

Ten imponujący wynik napędzany ma być w głównej mierze przez chiński i japoński rynek, a wzrost w stosunku do ubiegłego roku jest naprawdę bardzo duży, ponieważ przychód z gier za 2016 wynosił 108 mld USD.  Wspomniane kraje dopowiadać mają za odpowiednio 33 mld USD oraz 14 mld USD, a największa część obrotów, bo aż 50 mld USD, pochodzi z rynku mobilnego. Tendencja ta ma się pogłębiać i specjaliści szacują, że do 2020 roku segment mobilny dopowiadać będzie już za połowę przychodów branży gier wideo. Warto jednak odnotować spektakularny wzrost segmentu PC, ponieważ zamiast szacowanych wcześniej 29 mld USD, spodziewane jest tu teraz 32 mld USD. Co ciekawe, w przypadku segmentu konsolowego musiano nieco obniżyć prognozy i teraz spodziewane jest 33 mld USD, co i tak stanowi wzrost o 3,7% w ujęciu rocznym.

Szeroko pojmowana branża gamingowa, to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku, co tylko potiwerdza najnowszy raport Newzoo

Newzoo podkreśla, że z czasem różnie pomiędzy rynkiem gamingowym i innymi formami rozrywki będą się pogłębiać, oczywiście na korzyść tego pierwszego. Zdaniem firmy kluczowe będą dwa kolejne lata, kiedy to spodziewać mamy się bardzo szybkiego rozwoju branży gier, w tym pojawiania się nowych formatów i rozgrywek oraz jeszcze większej popularności e-sportu. Ostanie dane firmy analitycznej SuperData pokazały zaś bardzo ciekawą rzecz na temat mikrotransakcji. Pomimo lamentu graczy na tę formę wyciągania od nich dodatkowych pieniędzy, ci coraz chętniej wydają na nie realną gotówkę i od 2012 roku przychody z mikrotransakcji w grach na PC wzrosły dwukrotnie. Co więcej, szacuje się, że do 2022 roku gracze wydadzą na mikrotransakcje 25 mld USD. Może jednak sytuacja z Star Wars: Battlefront II będzie punktem zwrotnym i coś zmieni się w tym temacie?

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Globalne przychody z branży gamingowej zrównają się w tym roku ze sportem

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł