Google odmieni mobilne granie na Androidzie. Nadchodzi Vulkan i ray-tracing

Google odmieni mobilne granie na Androidzie. Nadchodzi Vulkan i ray-tracing

Gracze Androida mogą szykować się na wielkie zmiany – Google ogłosiło nowości, które mogą mocno zmienić sposób, w jaki korzystamy z gier mobilnych i komputerowych. Podczas Game Developers Conference firma zapowiedziała rozszerzenie biblioteki Google Play na PC, nowe tytuły oraz szereg technologicznych usprawnień.

Obecnie w bibliotece Google Play na PC dostępne są już popularne tytuły, takie jak Genshin Impact, Journey of Monarch czy Diablo Immortal. Teraz do tej listy dołączą kolejne hity, w tym Sonic Rumble oraz Odin: Valhalla Rising i Game of Thrones: Kingsroad. Co więcej, Google zapowiedziało wsparcie dla szerszej gamy urządzeń – pełna biblioteka gier Google Play na PC będzie teraz dostępna również na komputerach wyposażonych w procesory AMD, co zwiększy liczbę potencjalnych użytkowników i poszerzy możliwości dla graczy.  Wcześniej oficjalna aplikacja Google Play Games na Windows nie obsługiwała procesorów i układów graficznych AMD.

 Google Play chwali się bazą ponad 2 miliardów aktywnych użytkowników miesięcznie, a zapowiedziane innowacje mogą przyciągnąć jeszcze większą rzeszę fanów. 

Google postanowiło jeszcze bardziej dostosować swoje usługi do potrzeb graczy, oferując im większą kontrolę nad sposobem rozgrywki. Nowa funkcjonalność pozwala na dostosowanie układu sterowania na ekranie, co oznacza, że joysticki i klawisze mogą być swobodnie przesuwane oraz mapowane w najbardziej intuicyjny sposób. To znacznie poprawi komfort gry, zwłaszcza dla użytkowników przyzwyczajonych do konkretnego układu przycisków.

System nagród z programu lojalnościowego Google Play Points zostanie rozszerzony. Wprowadzone zostaną nowe wzmacniacze punktowe, pozwalające zdobyć nawet 10-krotnie więcej punktów niż dotychczas, które będzie można wymieniać na różnego rodzaju przedmioty w grach.

Nowe technologie: Vulkan i ray tracing dla Androida

Zmiany obejmą nie tylko wersję Google Play na PC, ale także sam system Android. Google zapowiedziało, że w przyszłym roku oficjalnym API graficznym dla kompatybilnych gier mobilnych stanie się Vulkan. Co to oznacza dla graczy? Przede wszystkim rewolucję w grafice: wsparcie dla ray tracingu sprawi, że gry na urządzenia mobilne zyskają realistyczne oświetlenie, dynamiczne cienie i poprawioną jakość obrazu.

Na Game Developers Conference Google zademonstrowało nowe możliwości Diablo Immortal, podkreślając efekt rozświetlonych powierzchni oraz refleksów świetlnych, które znacząco podnoszą realizm gry. Z kolei w Pokémon TCG Pocket nowa technologia przełoży się na płynniejsze animacje i żywsze kolory, przy jednoczesnym mniejszym obciążeniu sprzętu.

Nowa era dla graczy mobilnych

Google nie zapomniało również o optymalizacji wydajności gier na Androida. Wprowadzenie Android Dynamic Performance Framework (ADPF) umożliwi deweloperom lepsze dopasowanie wydajności do dostępnych zasobów, co pozwoli na płynniejszą rozgrywkę, nawet na tańszych smartfonach. To oznacza, że użytkownicy budżetowych modeli z Androidem w końcu mogą liczyć na bardziej komfortowe doświadczenia podczas rozgrywki.

Google będzie ściśle współpracować z producentami komputerów PC, aby od tego roku wstępnie instalować gry Google Play na ich komputerach. Dzięki temu gry na Androida będą dostępne także poza urządzeniami z tym systemem.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Google odmieni mobilne granie na Androidzie. Nadchodzi Vulkan i ray-tracing

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł