Google oferowało Epic Games krocie za obecność Fortnite w Play Store

Google oferowało Epic Games krocie za obecność Fortnite w Play Store

Proces antymonopolowy, jaki przeciwko Google wytoczył Epic Games ujawnia wiele szczegółów o obu firmach. Na jak wyszła także propozycja, jaką Google złożyło Epic Games w sprawie Fortnite.

Google było w stanie zapłacić Epic Games 147 milionów dolarów amerykańskich za dodanie Fortnite na platformę Play Store. Gigant wyszukiwarek i przeglądarek internetowych nie tylko martwił się utratą przychodów z powodu nieobecności gry battle royale w swoim sklepie, ale także niepokoił się, iż inni deweloperzy pójdą w ślady Epic. W 2018 roku Epic zdecydował się nie płacić Google 30% prowizji za obecność gry w Play Store i zamiast tego wydał wersję na Androida do pobrania z innego miejsca.

Google podobno oferowało Epic Games 147 mln USD za wrzucenie Fortnite do Play Store.

Jak donosi The Verge, dokument Google pokazuje, że firma wymieniła „najbardziej zasadnicze argumenty”, jakie mogłaby przedstawić, aby przekonać Epic do umieszczenia Fortnite w swoim sklepie. Jednym z nich było to, że użytkownicy będą szukać Fortnite na platformie Google i mogą trafić w ślepy zaułek. Wygląda na to, że te argumenty nie pomogły, więc Google zaoferowało Epic 147 milionów dolarów za umieszczenie Fortnite w Sklepie Play, rozłożone na trzy raty płatne przez trzy lata do 2021 r.

To dużo pieniędzy, ale Lawrence Koh, były szef rozwoju biznesu gier w Google Play, wyjaśnił, iż według szacunków Google nieobecność Fortnite w sklepie mogła skutkować bezpośrednią utratą przychodów w wysokości od 130 do 250 milionów dolarów. Jednak największą obawę budzili inni twórcy, tacy jak Blizzard, którzy poszliby za przykładem Epic i oferowaliby swoje gry mobilne do bezpośredniego pobrania.

Oszacowano, że doprowadziłoby to do utraty przychodów w wysokości od 550 mln USD do 3,6 mld USD. Fortnite był obecny w Play Store tylko przez pięć miesięcy, zanim został wyrzucony ze sklepu z Epic Direct Payments. Ta opcja umożliwiła graczom płacenie firmie Epic bezpośrednio za zakupy w aplikacji, omijając 30% prowizję pobieraną od wydawców aplikacji przez Google.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Google oferowało Epic Games krocie za obecność Fortnite w Play Store

 0