Według doniesień Google tworzy nowe chatboty oparte na sztucznej inteligencji, bazujące na celebrytach i influencerach z YouTube. Pomysł nie jest przełomowy – start-upy takie jak Character.ai i firmy takie jak Meta wypuściły już takie produkty – ale dotychczasowa strategia Google w zakresie sztucznej inteligencji też nie jest najbardziej oryginalna.
Według The Information, które ujawniło tę informację, chatboty Google imitujące celebrytów będą obsługiwane przez należącą do firmy rodzinę dużych modeli językowych Gemini. Firma stara się nawiązać współpracę z wpływowymi osobami, a także gwiazdami i pracuje również nad funkcją, która pozwoli ludziom tworzyć własne chatboty, po prostu opisując ich osobowość i wygląd — coś, co już umożliwia Character.ai. Ciekawostka: Noam Shazeer, jeden ze współzałożycieli Character.ai, to były inżynier Google i jeden z twórców „transformatorów”, podstawowej technologii, która umożliwiła dzisiejszą generatywną sztuczną inteligencję.
Według doniesień Google tworzy nowe chatboty oparte na sztucznej inteligencji, bazujące na celebrytach i influencerach z YouTube.
Nie wiadomo jeszcze, z jakimi gwiazdami i wpływowymi osobami Google może nawiązać współpracę. Na przykład chatboty Meta opierają się na takich osobowościach, jak między innymi gwiazda TikTok Charli D'Amelio, fenomen YouTube Mr. Beast, raper Snoop Dogg, gwiazda NFL Tom Brady i celebrytka Paris Hilton, podczas gdy postacie Character.ai to politycy, filozofowie, postacie fikcyjne, a nawet przedmioty jak blok sera, który mówi. Według doniesień projektem Google kieruje wieloletni dyrektor Ryan Germick, który pracuje nad Google Doodles i ma do dyspozycji dziesięcioosobowy zespół.
Wygląda też na to, że boty Google mogą być jedynie eksperymentem – według raportu boty mogą pojawiać się tylko w Google Labs, stronie internetowej firmy poświęconej produktom eksperymentalnym, choć z czasem Google może uczynić je szerzej dostępne.
Nie jest jasne, dlaczego Google zdecydowało się podążać w tym kierunku. Chatboty AI Meta oparte na celebrytach nigdy tak naprawdę nie odniosły sukcesu, mimo że firma umieściła je w każdym swoim produkcie. Jak zauważył The Information, chatbot firmy oparty na Snoop Doggu ma zaledwie 15 000 followersów na Instagramie w porównaniu z 87,5 milionami obserwujących, którzy śledzą samego rapera.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Google podobno tworzy chatboty AI bazujące na celebrytach i influencerach