Google przeznacza na walkę z koronawirusem ponad 800 mln dolarów

Google przeznacza na walkę z koronawirusem ponad 800 mln dolarów

Google to kolejna firma technologia, która przyłącza się do walki z koronawirusem. Przedsiębiorstwo przeznacza pakiet ponad 800 milionów dolarów pomocy dla różnych organizacji. Na start Google zapewnia Światowej Organizacji Zdrowia oraz 100 agencjom rządowym grant na reklamy internetowe po to by te mogły łatwiej docierać do społeczności z informacją o zagrożeniu wynikającym z pandemii COVID-19 i ją edukować. Fundusz inwestycyjny o wartości 200 dedykowano organizacjom pozarządowym oraz instytucjom finansowym. Ma to na celu m.in. pomóc małym i średnim firmom, które amerykański producent chce także wesprzeć dodatkowymi 200 mln dolarów. W praktyce przytoczone przedsiębiorstwa mające przez minimum rok konta w Google Ads otrzymają talony na reklamy w łącznej kwocie 340 milionów dolarów do podziału. Zainteresowani dostaną powiadomienia o środkach, które będzie można wykorzystać do maksymalnie końca 2020 roku. Co ważne Google nie zamierza pomagać w walce z koronawirusem wyłącznie dzieląc się pieniędzmi. Korporacja udostępni bezpłatnie instytucjom badawczym oraz uczelniom swoją infrastrukturę w postaci Google Cloud.

Google przeznacza przeszło 800 mln dolarów, które maja pomóc różnym organizacjom oraz firmom w walce z koronawirusem.

Google przeznacza na walkę z koronawirusem ponad 800 mln dolarów

Ponadto firma współpracuje z Magid Glove & Safety nad wyprodukowaniem 2-3 dodatkowych maseczek ochronnych, które odgrywają w przypadku pandemii niemałą rolę. W nadchodzących tygodniach mają one zostać przekazane fundacji CDC. Co ciekawe według dostępnej informacji również Google Polska włączył się do walki z COVID-19 udostępniając za darmo szkołom oraz uczelniom pakiet G Suite. Oprócz tego w rodzimej wersji przeglądarki uruchomiono alert SOS pomagający odszukać wszelkie informacje związane z tym niebezpiecznym wirusem wliczając do tego sprawdzone porady dotyczące bezpieczeństwa. Tak jak już pisaliśmy solidarność okazuje nie tylko Google, ale też wiele innych firm np. Microsoft. Twórca Windowsa zapewnia wybranym grupom darmowy dostęp do pakietu biurowego Office 365. Swoje 4 miliony dolarów dorzucił CD Projekt, które mają pomóc w uporaniu się z tą pandemią. W oświadczeniu przyznano, że polskie przedsiębiorstwo nie zna się na zakupie niezbędnego do tego celu sprzętu medycznego w tym maseczek czy kombinezonów ochronnych w związku z tym podjęto współpracę z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy.

Co ważne połowa tej sumy pochodzi bezpośrednio od CD Projekt S.A a druga to prywatne darowizny głównych akcjonariuszy oraz zarządu spółki. Z innych rodzimych przedsiębiorstw do walki włączyli się m.in. PKN Orlen (m.in. 6 mln zł dla szpitali + uruchomienie linii produkcji płynu do dezynfekcji), Lotos (5 mln zł) czy PGE (5 mln zł). Ogółem łączne wsparcie polskiego biznesu przekroczyło kwotę 100 milionów złotych. Do akcji włączają się też gwiazdy sportu i kolejną po Robercie Lewandowskim jest Leo Messi. Gwiazdor FC Barcelony przekazał 1 milion euro. Trafiły one do Hospital Clinic w Barcelonie. Niestety koronawirus wciąż zbiera śmiertelne żniwo. W Polsce dotychczas potwierdzono 249 przypadków zakażenia co zarazem oznacza rekordowy wzrost w tym państwie. Z powodu COVID-19 zmarło natomiast 18 osób. Jednak nadal ciężko jest we Włoszech gdzie 10 023 zgony z powodu COVID-19. Kluczową rolę odgrywa tutaj konieczność domowej izolacji i stosowanie się do zaleceń władz, o których niektórzy nadal zapominają.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Google przeznacza na walkę z koronawirusem ponad 800 mln dolarów

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł