Google walczy z aplikacjami przenoszącymi reklamy na ekran blokady

Google walczy z aplikacjami przenoszącymi reklamy na ekran blokady

Google ogłosił nowe zasady dla programistów tworzących aplikacje na system Android. Nowe wytyczne są bardziej rygorystyczne pod kątem zarabiania na ekranie blokady.

Google udostępnił w tym tygodniu najnowsze wytyczne dla programistów piszących programy na urządzenia z sytemem operacyjnym Android, które to wytyczne mają na celu ograniczyć powstawanie złych aplikacji. Dokładnie zabronione jest wprowadzanie do Sklepu Google'a programów, które działają tak, że wyświetlają reklamy na ekranie blokowania, chyba że dana aplikacja jest jawnie aplikacją do blokowania ekranu. W każdym innym przypadku programy nie mogą wyświetlać reklam lub uaktywniać innych funkcji do zarabiania na zablokowanym wyświetlaczu urządzenia. Wytyczne mówią także o "oszukańczych reklamach", czy o takich, które zakłócałyby działanie innych aplikacji.

Na razie niewiadomo od kiedy będą obowiązywać regulacje dotyczące reklam

W przypadku "oszukańczych reklam" chodzi o to, że żadna z reklam nie powinna naśladować interfejsu użytkownika programu czy systemu powiadomień, który działa na Androidzie. Powstały również regulacje, z których wynika, że reklamy nie mogą zakłócać działania, ale także nie mogą być wyświetlane w sposób, który spowodowałby nieumyślne kliknięcie użytkownika lub też wręcz wymuszający to kliknięcie. Dodatkowo oświadczenie zawiera także informacje, że reklamy nie powinny zakłócać działania innych aplikacji lub funkcji urządzenia. W tej chwili nieznany jest jeszcze termin od kiedy nowe regulacje będą obowiązywać. Na razie w Sklepie Google'a z pewnością można znaleźć wiele aplikacji nie spełniających ogłoszonych wytycznych.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Google walczy z aplikacjami przenoszącymi reklamy na ekran blokady

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł