Gra Westworld jest plagiatem. Bethesda pozywa Warner Bros

Gra Westworld jest plagiatem. Bethesda pozywa Warner Bros

Oficjalna gra mobilna Westworld zadebiutowała zaledwie kilka dni temu na Androidzie i iOS, a już wydawca tytułu, czyli Warner Bros., ma nie lada problem.

Bethesda, znany każdemu graczowi deweloper i wydawca złożył właśnie pozew przeciw Warner Bros. za rażące skopiowanie ich gry Fallout Shelter. Według Bethesdy, Behaviour Interactive - wydawca mobilnej gry Westworld wykorzystał "ten sam chroniony prawem autorskim komputerowy kod stworzony na potrzeby Fallout Shelter"  i aby uwiarygodnić swoje oskarżenia wskazują nawet na błąd, który był obecny we wczesnej wersji Fallout Shelter i jak na ironię pojawia się również w Westworld. Co więcej Bethesda utrzymuje, że Warner Bros. i Behaviour Interactive skopiowali niemal całkowicie cechy Fallout Shelter i wprowadzili jedynie kosmetyczne modyfikacje, by wprowadzić westernowy klimat Westworld. Skąd jednak deweloper miałby wziąć kod Fallout Shelter, by na nim oprzeć stworzoną dla Warner Bros. produkcję?

Firma nie dość, że bezprawnie wykorzystała kod Fallout Shelter, to powieliła nawet występujące w grze błędy

 

Nie wszyscy wiedzą, że to Behaviour Interactive współtworzyło Fallout Shelter, więc Bethesda oskarża dewelopera i jednocześnie swojego dawnego podwykonawcę o naruszenie postanowień umowy i wykorzystanie swojego dostępu do własności intelektualnej Bethesdy, włączając w to chroniony prawem autorskim kod gdy, tajemnice handlowe i inne elementy. W pozwie Bethesda przybliża wiele przykładów skopiowanej rozgrywki włączając w to komiksowe postacie 2D umieszczone w trójwymiarowym środowisku, włącznie z podziemnymi wielopokojowymi lokacjami, które obecne są zarówno w  Fallout Shelter jak i Westworld. Wygląda na to, że Behaviour Interactive chcąc zaoszczędzić sobie wydatków i czasu poświęconego na produkcję wykorzystało chroniony kod, by wprowadzić Westworld szybciej na rynek.

Komentarze do: Gra Westworld jest plagiatem. Bethesda pozywa Warner Bros