Gracze Call of Duty banowani za korzystanie z GeForce NOW

Gracze Call of Duty banowani za korzystanie z GeForce NOW

Pojawiły się doniesienia o problemie z usługą GeForce NOW w popularnych FPS-ach. Mówią one o możliwości otrzymania blokady konta podczas gry w produkcje z serii Call of Duty. Przyczyną jest błędne rozpoznawanie GeForce NOW jako formy nieuczciwego wspomagania w grze. Na szczęście sprawą szybko zajęli się twórcy.

Problem z GeForce NOW

GeForce NOW to usługa NVIDII, która pozwala na granie w chmurze. Okazuje się jednak, że w pewnym przypadku korzystanie z niej mogło być postrzegane jako próba oszukiwania. Jeszcze wczoraj, 1 grudnia, pojawiły się doniesienia, że gracze Call of Duty napotykali dość poważny problem podczas korzystania z GeForce NOW. Użytkownicy mieli bowiem być blokowani. Mówi się, że przyczyną był błąd, przez który gra niepoprawnie rozpoznawała usługę NVIDII jako metodę nieuczciwych praktyk mających na celu wspomaganie gracza. W konsekwencji użytkownicy GeForce NOW byli oznaczani, a następnie otrzymywali blokady na granie w Call of Duty.

Mówi się, że przyczyną był błąd, przez który gra niepoprawnie rozpoznawała usługę NVIDII jako metodę nieuczciwych praktyk mających na celu wspomaganie gracza.

Problem dotyczył łącznie trzech produkcji należących do serii: Modern Warfare III, Modern Warfare II oraz Warzone. Na szczęście nie trzeba było długo czekać na odpowiedź ze strony twórców gry. Jeszcze tego samego dnia, kiedy zaczęły pojawiać się informacje o błędzie, w serwisie X, na profilu "Call of Duty Updates" opublikowany został wpis. Poinformowano w nim, że rozwiązano problem, przez który osoby mające dostęp do gry za pośrednictwem usługi w chmurze były banowane. Jednocześnie dostaliśmy także informację, że wykryta została tylko niewielka ilość kont, których dotyczy omawiany problem i rozpoczęto prace nad cofaniem skutków błędnego wykrywania GeForce NOW jako metody oszustwa.

Odblokowano konta graczy

Dziś, 2 grudnia, na tym samym koncie pojawił się nowy komunikat. Ogłoszono zakończenie działań mających na celu przywrócenie niesłusznie zbanowanych kont graczy. Wygląda zatem na to, że sprawa jest już zamknięta. Błąd usunięto, a konta odblokowano. I to naprawdę całkiem szybko. Niemniej jednak wpadka wciąż może negatywnie odbić się na wizerunku serii. Zwłaszcza, że nie jest to pierwszy raz, kiedy pojawiły się kłopoty z działanie systemu zabezpieczeń w Call of Duty.

Nie tak dawno w sieci udostępniono informacje, że funkcje pozwalające na ręczne dostosowywanie limitów TDP w konsolach ASUS ROG Ally i Steam Deck były przyczyną do nakładania na graczy tzw. shadow banów. Wychodzi zatem na to, że zabezpieczenia Call of Duty są przewrażliwione. Nie jest to dobre, jednak chyba lepiej w tę stronę niż jakby miały w ogóle nie działać.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Gracze Call of Duty banowani za korzystanie z GeForce NOW

 0