Podczas dzisiejszej prezentacji State of Unreal w ramach GDC 2023, Epic Games pokazał wersję demonstracyjną silnika Unreal Engine 5.2 i należy przyznać, że efekt robi ogromne wrażenie. Oczywiście jest to tylko specjalne przygotowany materiał.
Według Epic Games z silnika graficznego Unreal Engine 5 korzysta już 77% użytkowników, natomiast Unreal Engine 5.2, który pokazano podczas State of Unreal GDC 2023 stanowi kolejne ulepszenie doskonale znanego narzędzia. Podczas wydarzenia firma przedstawiła demo działające na UE 5.2 i efekt robi wrażenie, tak powinna wyglądać np. nowa Forza Horizon czy każda inna nex-genowa gra. Na materiale widzimy, jak otoczenie reaguje na nadjeżdżający pojazd czy rośliny odkształcające się pod wpływem kół. Jest to auto Rivian R1T, które przedziera się drogą przez realistyczne środowisko gęsto wypełnione drzewami i bujną roślinnością zbudowaną za pomocą Quixel Megascans oraz urwiste, skaliste struktury korzystające z Quixel MegaAssemblies.
Epic Games zaprezentował demo silnika Unreal Engine 5.2.
Wyrazisty wygląd zewnętrzny R1T ożywa w wersji demonstracyjnej dzięki nowemu systemowi cieniowania Substrate, który umożliwia nakładanie różnych modeli cieniowania w celu osiągnięcia poziomów wierności i jakości, które wcześniej nie były możliwe do osiągnięcia w czasie rzeczywistym. Substrate jest dostępny w wersji 5.2 jako system eksperymentalny.
Wprowadzone jako eksperymentalne w wersji 5.2, nowe narzędzia proceduralnego generowania zawartości (Procedural Content Generation, PCG) w edytorze i w czasie rzeczywistym umożliwiają artystom definiowanie reguł i parametrów w celu szybkiego wypełniania rozległych, bardzo szczegółowych obszarów, którymi można łatwo zarządzać i które płynnie współdziałają z ręcznie umieszczoną zwartością.
Sam Rivian R1T powstał z 71 milionów poligonów i jest generowany w czasie rzeczywistym. Demo odpalono na komputerze wyposażonym w procesor Intel Core i9-13900K i kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 4090. Efekt jest niesamowity, ale na wykorzystanie możliwości nowej wersji silnika przyjdzie nam poczekać.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Grafika wgniata w fotel. Zaprezentowano możliwości Unreal Engine 5.2