Gry z FSR sponsorowane przez AMD nie obsługują DLSS. Firma udziela wymijających odpowiedzi

Gry z FSR sponsorowane przez AMD nie obsługują DLSS. Firma udziela wymijających odpowiedzi

Gry z FSR sponsorowane przez AMD nie obsługują NVIDIA DLSS, co wydaje się trochę dziwne, szczególnie że obie firmy twierdzą, że oferują integrację typu open source, a Czerwoni często chwalą się swoją prokonsumencką działalnością, wbijając przy okazji szpilę największemu rywalowi. 

Tendencja jest dość wyraźna, tytuły sponsorowane przez AMD z obsługą FSR nie zawierają technologii DLSS od NVIDII, powszechnie uważanej za najlepszą technologię upscalowania, która zwiększa wydajność przy minimalnym wpływie na jakość obrazu. Z drugiej strony, sponsorowane przez firmę NVIDIA gry komputerowe z obsługą DLSS, bardzo często oferują także obsługuję FSR od AMD.

Niektóre z godnych uwagi gier sponsorowanych przez AMD bez obsługi DLSS obejmują nowe tytuły AAA, takie jak Star Wars Jedi: Survivor, Dead Island 2 i Resident Evil 4 Remake, a starsze wydania, takie jak Far Cry 6, Callisto Protocol, Saints Row, także nie doczekały się obsługi techniki NVIDII. Wccftech zebrało listę gier na PC sponsorowanych przez AMD i NVIDIA, począwszy od 2021 roku, a jedynym znalezionym przypadkiem wydania tylko z DLSS jest Battlefield 2042 od EA – gdzie FSR 2 nie było dostępne w czasie, w którym gra debiutowała. Są też wyjątki po stronie AMD, gdzie obecne są zarówno FSR, jak i DLSS - są to głównie porty z PlayStation, jak The Last of Us i Uncharted. Niemniej jednak widać tu wyraźny schemat. 

Gry z FSR sponsorowane przez AMD przeważnie nie obsługują NVIDIA DLSS, co wydaje się trochę dziwne.

DLSS

Wiemy, że NVIDIA opracowała narzędzia i wtyczki do silników takich jak Unreal, aby uprościć implementację DLSS. Tak więc jednym z możliwych powodów rozbieżności jest to, że AMD aktywnie blokuje integrację DLSS w ramach swoich umów dotyczących wspierania przez nich gier. Oczywiście to czyste spekulacje, niepoparte żadnymi dowodami, ale wydaje się to prawdopodobne, gdy spojrzy się na statystyki. W odpowiedzi na artykuł Wccftech AMD przedstawiło następujące oświadczenie, które nie odnosi się bezpośrednio tej kwestii:

Gwoli wyjaśnienia, istnieją strony społecznościowe, które śledzą wdrażanie technologii upscalingu, a te strony wskazują, że obecnie istnieje wiele gier, które obsługują tylko DLSS (przykład).

AMD FidelityFX Super Resolution to technologia typu open source, która obsługuje różne architektury procesorów graficznych, w tym konsole i konkurencyjne rozwiązania. Wierzymy, że otwarte podejście, które jest szeroko obsługiwane na wielu platformach sprzętowych, jest najlepszym podejściem, które przynosi korzyści programistom i graczom. AMD jest zaangażowane w robienie tego, co najlepsze dla twórców gier i graczy, a my dajemy programistom elastyczność w implementacji FSR w dowolnie wybranych przez nich grach.

Do sprawy odniosła się też NVIDIA, która potwierdza, że gry AAA z technologią DLSS i NVIDIA obsługują również FSR AMD. Narzędzia open-source firmy ułatwiają również dodawanie FSR lub XeSS od Intela.

NVIDIA nie blokuje i nie będzie w żaden sposób blokować, ograniczać, zniechęcać ani utrudniać programistom wdrażania technologii konkurencji. Zapewniamy wsparcie i narzędzia dla wszystkich twórców gier, aby mogli łatwo zintegrować DLSS, jeśli zechcą, a nawet stworzyliśmy NVIDIA Streamline, aby ułatwić twórcom gier dodawanie konkurencyjnych technologii do ich gier - powiedział Keita Iida z NVIDII.

Ciekawe, czy ten trend się utrzyma, a przyszłe tytuły sponsorowane przez AMD nadal wspierać będą tylko FSR. Miejmy nadzieję, że jedna z największych premier gier na PC w 2023 roku, Starfield od Bethesda Game Studios, będzie obsługiwał DLSS, FSR i Intel XeSS od pierwszego dnia.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Gry z FSR sponsorowane przez AMD nie obsługują DLSS. Firma udziela wymijających odpowiedzi

 0