GTA 6 na konsolach w 30 fps. Dlaczego twórcy postawili na taki wybór?

GTA 6 na konsolach w 30 fps. Dlaczego twórcy postawili na taki wybór?

Grand Theft Auto 6 wzbudza ogromne zainteresowanie jeszcze przed premierą. Gra Rockstar Games powinna zadebiutować w tym roku, aczkolwiek nic nie jest przesądzone, bowiem sami deweloperzy od ponad roku, czyli momentu udostępnienia pierwszego zwiastuna produkcji milczą i nie podają szczegółów projektu. Zapewne wiele osób zastanawia się, jak GTA 6 będzie działać na konsolach i komputerach? Być może poznaliśmy odpowiedź.

O ile nie zdarzy się nic nieprzewidzianego, a przykłady Stalkera 2 czy Assassin's Creed: Shadows pokazują, że opóźnienia są jak najbardziej realne w branży gamingowej, to w GTA 6 zagramy jeszcze w 2025 roku. Sklep internetowy XUruguay zdradził, że tytuł powinien trafić do sprzedaży 17 września 2025 r., lecz jest to niepotwierdzona informacja, dlatego wypada podchodzić do niej z dystansem. Inna kwestia to dobra optymalizacja, która w dzisiejszych czasach także nie jest niczym pewnym. Jak będzie wyglądać w Grand Theft Auto 6?

Jak GTA 6 zadziała na konsolach i PC?

Były deweloper Rockstar Games odpowiadający za animacje w takich grach jak GTA 5 i Red Dead Redemption 2 podzielił się swoimi przemyśleniami dotyczącymi tego, ile klatek na sekundę zaoferuje Grand Theft Auto 6. Niestety nie powinniśmy oczekiwać 60 fps czy nawet 120 fps na konsolach. Zdaniem Mike'a Yorka GTA 6 zadziała na PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S w klasycznych 30 klatkach na sekundę. W wywiadzie dla Kiwi Talkz deweloper wyjaśnił, iż utrzymanie stabilnej liczby klatek na sekundę prawdopodobnie będzie priorytetem dla Rockstara.

Były deweloper Rockstar Games nie sądzi, żeby GTA 6 na konsolach działało w stałych 60 klatkach i stawia na klasyczne 30 fps.

Zasugerował, że chociaż gra może czasami osiągać 40 lub 50 klatek na sekundę, mało prawdopodobne jest, aby działała w stałych 60 fps na PlayStation 5 i Xbox Series X. Chyba że Rockstar Games użyje zaawansowanego skalowania wspomaganego przez sztuczną inteligencję, a także innych rozwiązań optymalizacyjnych.

Patrząc na poprzednie wydania, GTA 5 pierwotnie działało w 30 fps na PlayStation 3 i osiągnęło 60 klatek na nowszych konsolach dopiero kilka lat później po optymalizacji. Z GTA 6 może być więc podobnie.

W lepszej sytuacji są posiadacze komputerów, bowiem oczywiście tutaj nie mamy ograniczonych klatek, a wszystko zależy od tego, z jakiego mocnego sprzętu dana osoba korzysta. I to jest właśnie przewaga komputerów nad konsolami (inna sprawa, że posiadacze PC będą czekać na swoją wersję GTA 6 przynajmniej rok).

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: GTA 6 na konsolach w 30 fps. Dlaczego twórcy postawili na taki wybór?

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł