GTA VI bez nowych zwiastunów? Były dyrektor wyjaśnia, czemu to może być genialny ruch

GTA VI bez nowych zwiastunów? Były dyrektor wyjaśnia, czemu to może być genialny ruch

Chociaż Rockstar Games milczy na temat Grand Theft Auto VI od momentu publikacji pierwszego zwiastuna pod koniec 2023 roku, emocje wokół gry nie słabną. I, według byłego dyrektora technicznego Rockstar North, Obbe Vermeija, to właśnie cisza może okazać się największym atutem nadchodzącej premiery.

W ramach obchodów 17. rocznicy wydania GTA IV, Vermeij podzielił się kilkoma wspomnieniami zza kulis. Wspomniał między innymi, że główną platformą dla GTA IV był Xbox 360, głównie ze względu na trudności z programowaniem na PlayStation 3, oraz że decyzja o przesunięciu premiery z października 2007 na kwiecień 2008 zapadła na cztery miesiące przed pierwotnym terminem.

Według byłego dyrektora technicznego Rockstar North, cisza może okazać się największym atutem GTA VI.

"Nie wypuszczałbym już żadnych zwiastunów" 

W kontekście GTA VI, Vermeij podkreślił, że jego zdaniem Rockstar nie powinien publikować kolejnych materiałów promocyjnych. "Ekscytacja i tak już jest ogromna," napisał były deweloper. "Element zaskoczenia tylko spotęgowałby sukces premiery".

I rzeczywiście, po jednej zapowiedzi, internet aż huczy od spekulacji, przecieków i teorii fanów. Rockstar najwyraźniej uznało, że więcej nie znaczy lepiej, bo od premiery pierwszego trailera nie ujawniono żadnych dodatkowych informacji.

Premiera jesienią 2025 – konsolowa ekskluzywność na start

Zgodnie z zapowiedziami Take-Two Interactive, GTA VI nadal planowane jest na jesień 2025 roku. Tytuł ma być jednym z trzech wielkich hitów (obok Mafia: The Old Country oraz Borderlands 4), które mają uczynić ten rok najmocniejszym w historii wydawniczej Take-Two. Niestety dla graczy PC, wiele wskazuje na to, że premiera na komputery osobiste nastąpi najwcześniej w przyszłym roku.

Chociaż nie mieliśmy jeszcze okazji zobaczyć GTA VI w akcji, to wydanie ulepszonej wersji GTA V na PC dało pewien przedsmak możliwości technologicznych nowej odsłony. Testy wskazują jednak, że gra może być zbyt wymagająca dla obecnych konsol w kontekście płynności i w związku z tym spekuluje się, że GTA VI celuje w 30 klatek na sekundę na podstawowych wersjach PlayStation 5 i Xbox Series X|S, bo ich procesory zdają się nie radzić sobie z wyższą płynnością w pełnej skali detali.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: GTA VI bez nowych zwiastunów? Były dyrektor wyjaśnia, czemu to może być genialny ruch

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł