Half-Life 3 jednym z wielu projektów, które Valve wyrzuciło do kosza

Half-Life 3 jednym z wielu projektów, które Valve wyrzuciło do kosza

Gracze od lat zadają sobie pytanie, czy kiedykolwiek powstanie Half-Life 3. Pojawiało się wiele pogłosek i domysłów, jednak prawda jest dość brutalna - Half-Life 3 kiedyś istniało, jednak dołączyło do długiej listy anulowanych projektów Valve. Informacje takie pojawiły się w "Half-Life: Alyx - Final Hours", interaktywnej opowieści autorstwa Geoffa Keighleya, która analizuje ostatnią dekadę tworzenia gier przez Valve Software. Materiał wymienia kilka anulowanych gier, nad którymi Valve pracowało między Half-Life 2: Episode 2 a Half-Life: Alyx VR.

Czy kiedyś doczekamy się Half-Life 3? Alyx pokazuje, że Valve nie boi się już tej serii, choć już raz Half-Life 3 trafiło do kosza.

Najbardziej znaną i wyczekiwaną z tych skasowanych produkcji jest oczywiście Half-Life 3, choć tytuł ten miał wyglądać zupełnie inaczej niż poprzednie odsłony serii. Tytuł stworzony na silniku Source 2, czerpał inspiracje z innego hitu Valve - Left 4 Dead, obejmując generowane proceduralnie poziomy, rozmieszczenie wrogów i scenariusze. Valve nawet zeskanowało aktora Franka Sheldona, który wcielał się w G-Mana, aby jego postać mogła pojawić się w grze. Niestety niedokończone Source 2 i ogromne wyzwanie jakim było tworzenie strzelanek na tym silniku oznaczało, że projekt został wyrzucony do kosza.

Inny anulowany tytuł to Left 4 Dead 3 z akcją w Maroku, który został także skasowany z powodu niedokończonego silnika Source 2. Valve planowało nawet grę RPG, wzorowaną na The Elder Scrolls / Dark Souls / Monster Hunter, a także strzelankę VR o tematyce Half-Life, która byłaby częścią The Lab (bezpłatnej kolekcji mini-gier Valve z 2016 roku), zestaw projektów VR o podróżującym w czasie statku Borealis widzianym w Half-Life 2, podobną do Minecrafta grę o nazwie ARTI, oraz kolejny tytuł Left 4 Dead o kryptonimie Hot Dog, aby ukryć fakt, że była to produkcja L4D. Keighley powiedział, że znaczna część zespołu chciałaby pracować nad dużą grą Half-Life inną niż VR, ale skala takiego projektu budzi obawy. Dobra wiadomość jest taka, że ​​sukces Alyx oznacza, że ​​Valve "nie boi się już Half-Life". W firmie podobno opracowywany jest również "ściśle tajny projekt" i to od 2018 roku.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Half-Life 3 jednym z wielu projektów, które Valve wyrzuciło do kosza

 0