Halo to niesamowicie bogate uniwersum, na które składają się zarówno gry FPS, jak i strategiczne, a także książki i seriale. Jak się okazuje, jeszcze w 2013 opracowywano interesujący spin-off w stylistyce klocków Mega Bloks.
Developerem projektu było studio nSpace, a gra była strzelaniną z perspektywy trzeciej osoby z oprawą bazującą na klockach Mega Bloks. Produkcja była przygotowywana docelowo na konsolę Xbox 360, ale z niewiadomych przyczyn zawieszono i odwołano ją. Twórcy gry pracowali nad nią od okolic stycznia / lutego 2013 do listopada tego samego roku.
Prototyp nazywał się Haggar i oparty był na silniku Unreal Engine 3. Zajmujący się dokumentowaniem odwołanych gier, Andrew Borman udostępnił na swoim kanale YouTube 12-minutowy filmik prezentujący materiał z jednej z misji z kampanii. Borman twierdzi, że pochodzi on z wersji gry z września 2013 roku.
W odróżnieniu od tradycyjnych gier Halo, będących strzelaninami FPS, Haggar to gra akcji TPP - z elementami strzelaniny, jazdy pojazdami, a także - co ciekawsze - segmentami platformowymi. Od strony fabularnej, nie do końca wiadomo, gdzie produkcja nSpace miała się wpasować w chronologię serii Halo, ale pojawiają się tutaj elementy architektury Prekursorów (Forerunners).
Interesującą ciekawostką jest to, że oddano do dyspozycji graczom możliwość modyfikacji pojazdów, stworzonych z klocków Mega Bloks, jak również pancerzy Master Chiefa, które w zależności od wybranego wariantu oferowały inne możliwości taktyczne.
Niestety szanse na ukazanie się projektu są cokolwiek ograniczone, aczkolwiek nic nie jest przesądzone. Co prawda nSpace upadło, a szef studia 343 Industries, zajmującego się growym uniwersum Halo, Bonnie Ross, początkowo uważała, że fanów serii nie interesowałby mariaż klocków i Halo; lecz później przyznała, że po jakimś czasie pojawiło się sporo głosów wyrażających zainteresowanie tego typu projektem.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Halo i klocki Mega Bloks - zobacz materiał ze skasowanej gry