Havok udostępnia pierwszą od 10 lat demonstrację swojego silnika fizycznego

Havok udostępnia pierwszą od 10 lat demonstrację swojego silnika fizycznego

Havok, irlandzka firma znana z tworzenia zaawansowanych silników fizyki używanych w największych hitach branży gier, opublikowała na YouTube swoje pierwsze od dekady nowe demo technologiczne. Demo, zatytułowane "Dynamic Destruction," skupia się na możliwościach silnika fizyki cząsteczkowej Havok, który wspiera również narzędzia do nawigacji w grze i fizyki ubrań.

Wideo rozpoczyna się w podziemnej jaskini, gdzie gruz zaczyna opadać wokół humanoidalnej postaci, a w tle słychać syreny alarmowe. Środkowa część dema ukazuje tunele z kolcami i pułapkami z licznymi czaszkami, a końcowe eksplozje otwierają drogę ucieczki dla bohatera. Całość trwa półtorej minuty, prezentując dynamiczne możliwości silnika Havok w realistycznym odwzorowywaniu destrukcji i interakcji z otoczeniem.

Demo zostało opublikowane w ramach premiery nowej wersji technologii, Havok 2024.2. Aktualizacja wprowadza wsparcie dla większych światów, ulepszenia wydajności we wszystkich produktach oraz rozszerzone wsparcie dla CMake. Szczegółowy dziennik zmian jest dostępny na stronie internetowej Havok.

Havok opublikował na YouTube swoje pierwsze od dekady nowe demo technologiczne.

Historia i współpraca z gigantami branży

Założona w 1998 roku firma Havok ma bogatą historię współpracy z liderami branży, takimi jak Bethesda, Ubisoft, Electronic Arts czy Nintendo. W 2007 roku Havok został przejęty przez Intela za 110 milionów dolarów, a w 2015 roku trafił do Microsoftu. Pomimo zmiany właścicieli, Havok nie stracił na znaczeniu. 

Setki gier korzystały z jego technologii, w tym klasyki takie jak Half-Life 2, Fallout: New Vegas, Heavy Rain i Halo 3. Silnik Havok można znaleźć również w nowszych tytułach, takich jak The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Helldivers 2 czy Mortal Kombat 1.

Chociaż demo "Dynamic Destruction" to pierwsze tego typu wideo od dekady, Havok nie pozostawał całkowicie nieaktywny na YouTube. Trzy miesiące temu firma opublikowała 30-minutową prezentację na temat ewolucji fizyki w grach, a w kwietniu 2024 roku opublikowano lekcję integracji technologii z Unreal Engine 5.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

Gaming

Pokaż / Dodaj komentarze do: Havok udostępnia pierwszą od 10 lat demonstrację swojego silnika fizycznego

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł