Helldivers 2 miał dobry początek i zyskał przychylność graczy. Nagle gra znalazła się w epicentrum ostrego sporu, a wszystko to przez błędną decyzją Sony wymuszającą na graczach powiązanie konta PlayStation Network z wersją PC. Produkcja jednak zdołała odnieść sukces nie tylko pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy, ale także aktywności graczy.
Helldivers 2 był krytykowany za konieczność powiązania profilu PSN z edycją komputerową, co sprawiło, że grę wycofano z niektórych krajów. Tytuł został zmieszany z błotem i otrzymał ponad 322 tysiące negatywnych recenzji. Mimo tego produkcja odnotowała sprzedaż ponad 12 milionów egzemplarzy, stając się najszybciej sprzedającą się grą wszechczasów wydaną na PlayStation, bijąc hit pokroju God of War.
W Helldivers 2 w peaku zagrało 750 tysięcy graczy jednocześnie na PC i PS5.
Podczas niedawnej konferencji Nordic Game założyciel Arrowhead Game Studios i reżyser Helldivers 2, Johan Pilestedt, przedstawił więcej informacji na temat sukcesu gry i jej rozwoju.
Pilestedt ujawnił, że Helldivers 2 osiągnęło peak ponad 750 000 graczy jednocześnie na PS5 i PC. Wiadomo, iż maksymalna liczba graczy na Steamie wynosi ponad 458 000. Pilestedt powtórzył również, że prace nad Helldivers 2 trwały prawie 8 lat.
Konkretnie, według Pilestedta, zajęło to siedem lat, jedenaście miesięcy i 26 dni, czyli ponad dwukrotnie więcej niż pierwotnie planowali deweloperzy. Mówiąc ściślej, na początku prac nad projektem w 2016 roku studio Arrowhead zakładało, że stworzenie gry zajmie trzy lata.
Jak można było się spodziewać, dłuższy cykl rozwoju szedł w parze z większym budżetem – Sony ponad dwukrotnie zwiększyło budżet Helldivers 2. Załoga Arrowhead Game Studios licząca początkowo ponad 30 osób rozrosła się do 100.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Helldivers 2 przyciągnął tłumy graczy. Znamy peak, jaki osiągnęła gra