Hideo Kojima przyznaje, że nie rozumie gry Death Stranding

Hideo Kojima przyznaje, że nie rozumie gry Death Stranding

Death Stranding zadebiutuje za dwa miesiące i jest to jedna z nielicznych gier, o których na chwilę przed premierą wiemy dość mało. Fabuła najnowszego tytułu doskonale wszystkim znanego w branży Hideo Kojimy skupia się wokół świata po przejściach, którym wstrząsnęła seria eksplozji sprowadzających dziwne zjawiska. Główną anomalią jest deszcz posiadający w tym uniwersum niezwykłe możliwości otóż każdy, kto zostanie nim zmoczony ulega przemieszczeniu w czasie, co w konsekwencji doprowadza do np. do szybszego procesu starzenia u wszelkich organizmów. Z kolei nam przyjdzie pokierować losami Sama Portera Bridgesa, którego rolą będzie zjednoczenie pozostałych przy życiu ludzi. W zasadzie to tyle, ponieważ wszelkie dotychczas pokazywane materiały wideo z gry nie odpowiadają na fundamentalne pytanie — czym ona właściwe będzie? Natomiast każdy kolejny klip zadaje coraz więcej pytań.

Hideo Kojima przyznał, że sam w pełni nie rozumie Death Stranding.

Hideo Kojima przyznaje, że nie rozumie gry Death Stranding

Podczas rozmowy z Financial Times, Kojima przyznał, iż nie był do końca pewny jak sklasyfikować swój projekt, z czym również zmagało się wielu graczy. Postanowił więc stworzyć zupełnie nowy gatunek w związku z czym nie wie, do jakiej istniejącej kategorii pasuje jego produkcja. „Nawet w tej chwili nie rozumiem Death Stranding. Świat, mechanizmy rozgrywki to wszystko jest świeże. Moje zadanie polega na stworzeniu nieistniejącego jeszcze gatunku, który zaskoczy każdego” - stwierdził Kojima. Popularny deweloper zdaje sobie jednak sprawę, że to dość ryzykowne przedsięwzięcie i może zwyczajnie nie wypalić, szczególnie iż nie posiada jeszcze docelowego grona odbiorców. Oczywiście jeszcze przed premierą twórcy mają zaserwować nam dużo materiałów z rozgrywki co powinno pomóc w nieco lepszym zrozumieniu produkcji.

Przy okazji Hideo Kojima wyjaśnił różnice między artyzmem w grach wideo oraz filmach. Jego zdaniem sztuka obecna w pierwszym przypadku musi przyjąć formę usługi i nie opierać się na abstrakcyjnych elementach. Cóż pozostaje trzymać kciuki za autorów, aby ich tytuł odniósł sukces na rynku, aczkolwiek tak jak wspomniano może być o niego trudno zważywszy na wielką niewiadomą, jaką jest Death Stranding. Gra zadebiutuje 8 listopada wyłącznie na PlayStation 4.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Hideo Kojima przyznaje, że nie rozumie gry Death Stranding

 0