Cyberprzestępcy prowadzą kampanię phishingową, wysyłając maile podszywające się pod home.pl, w których informują o konieczności natychmiastowej zapłaty za hosting. W przypadku braku płatności grożą wyłączeniem strony, co ma na celu wyłudzenie danych z kart płatniczych.
Ekspert ESET, Beniamin Szczepankiewicz, wyjaśnia, że cyberoszuści wciąż stosują klasyczne metody phishingowe, podszywając się pod znane firmy czy instytucje. W najnowszej kampanii uderzają w użytkowników home.pl, wysyłając fałszywe powiadomienia o pilnej potrzebie opłacenia usługi hostingowej. Często żądana kwota jest niewielka, a zarówno wiadomość, jak i strona płatności są niemal identyczne z oryginałem, co sprawia, że wielu użytkowników wpada w pułapkę:
W momencie próby dokonania płatności, dane karty użytkownika: numer, data ważności i kod CVV, trafiają na serwery cyberprzestępców. Aby uwiarygodnić proces, użytkownik widzi symulację przetwarzania transakcji, co dodatkowo wzmacnia iluzję prawdziwości.
Uwaga na kolejne cyberataki
Eksperci ds. cyberbezpieczeństwa radzą, aby uważnie analizować każdą wiadomość i sprawdzać jej autentyczność. Wiadomości, które wywołują presję natychmiastowego działania, należy dodatkowo zweryfikować, kontaktując się bezpośrednio z nadawcą.
W walce z phishingiem nieocenione jest też korzystanie z oprogramowania zabezpieczającego, które blokuje podejrzane strony i zagrożenia, co stanowi kluczowe wsparcie, zwłaszcza dla firmowych urządzeń. Na samym końcum najsłabszym ogniwem i tak pozostaje jednak człowiek.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Polacy dostają dziwne powiadomienie z czerwonymi literami. Wyjaśniamy