home.pl boryka się aktualnie z poważnymi problemami z dostępnością, a osoby odpowiedzialne za domenę są tego świadomi. Nie działają strony, poczta, ani krytyczne systemy zarówno w firmach, jak i prywatnych blogach.
[Aktualizacja 13.06.2023 godz. 14:51]
Uzyskaliśmy oficjalne stanowisko w sprawie awarii home.pl. Brzmi ono następująco: "W dniu 13 czerwca z powodu niezależnych od home.pl problemów technicznych zewnętrznego dostawcy naszych kluczowych usług infrastrukturalnych i sieciowych część usług Klientów przestała działać. Skala dzisiejszej awarii była rozległa, a problemy z niedostępnością dotknęły wielu operatorów usług internetowych w Polsce.
Pomimo, że część usług może jeszcze nie być w pełni dostępna, to zapewniamy, że bezpieczeństwo danych jest dla nas priorytetem. Obecnie intensywnie pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem dostępu do każdej z usług."
[Wiadomość oryginalna]
O zaistniałej sytuacji poczytać można na przykład na oficjalnym kanale w serwisie Twitter, gdzie wielu użytkowników zgłasza swoje problemy. Te są na tyle poważne, że część mówi nawet o kompletnym blackoucie i domaga się dodatkowo zwrotu poniesionych kosztów związanych z prowadzeniem biznesu. Biznesu nie byle jakiego, bo nawet internetowe sklepy e-commerce nie mogą ani przyjmować zamówień, ani nawet udzielać wsparcia swoim klientom.
Home.pl leży. To nie pierwszy raz
W serwisie Downdetector pierwsze problemy zarejestrowano o godzinie 7:16, ale jak wspomniał jeden z naszych użytkowników, poczta nie działała już od wczorajszych godzin wieczornych, a zatem można przyjąć, że od tamtej pory nikt problemów nie naprawiał. Aktualnie wykres w Downdetector ma charakter bardziej logarytmiczny niż liniowy i do tej pory aż 5213 użytkowników zgłosiło problem, a każde odświeżenie strony dodaje do tej liczby kolejne kilkaset kłopotów.
Miejmy nadzieję, że home.pl szybko upora się z blackoutem. Wiedzą o problemie i aktywnie uczestniczą w jego rozwiązaniu. W zasadzie nie działa nawet ich główna strona, ale to już jedynie wisienka na tym gorzkim torcie. Jeśli i wy spotkaliście się z problemami, zachęcamy do podzielenia się tymi informacjami w komentarzach.
Pokaż / Dodaj komentarze do: home.pl leży i kwiczy. Wściekli użytkownicy domagają się zwrotu kosztów [AKTUALIZACJA]