HP kupuje HyperX za 425 mln dolarów. Firma chce zdobyć rynek akcesoriów dla graczy?

HP kupuje HyperX za 425 mln dolarów. Firma chce zdobyć rynek akcesoriów dla graczy?

HP kupuje HyperX, który obecnie należy do Kingstona i zajmuje się produkcją urządzeń peryferyjnych w tym sprzętu do grania. Transakcja opiewa na kwotę 425 milionów dolarów i oczekuje się, że krok ten zapewni producentowi laptopów wiodącą pozycję w segmencie akcesoriów do gier - myszy, klawiatur oraz słuchawek. Zgodne z dostępną informacją Kingston, chociaż pozbywa się swojej marki, to w jego ofercie nadal znajdziemy pamięci RAM, dyski SSD dla fanów grania. Hewlett-Packard Company wprawdzie posiada serię Omen, ale niewątpliwie przejęcie jeszcze jednego, w dodatku liczącego się podmiotu na rynku akcesoriów gamingowych pozwoli stawić czoła gigantom w postaci Corsaira, Razera czy Logitecha. HP w oświadczeniu przesłanym serwisowi The Verge potwierdził, iż aplikacja Ngenuity będzie nadal istnieć i nie zostanie wchłonięta przez Omen Control Center.

HP kupuje od Kingstona markę HyperX za kwotę 425 milionów dolarów. Finalizacja transakcji jest spodziewana w drugim kwartale 2021 roku.

Transakcja nie została jeszcze przeprowadzona, a jej finalizacja jest spodziewana w drugim kwartale 2021 roku. HyperX to jedna z najbardziej znanych marek na rynku akcesoriów, oferująca np. linię zestawów słuchawkowych Cloud, które są obecnie jednymi z najlepiej sprzedających się produktów z tej kategorii. Również myszki cieszą się niemałym zainteresowaniem wśród graczy. HyperX narodziła się w 2002 roku wraz z premierą pierwszej linii wysokowydajnej pamięci - DDR1 o częstotliwości 370 MHz oraz pojemności: 256 MB, 512 MB. Oddział Kingstona jest ponadto sponsorem ponad 20 drużyn gamingowych z całego świata i sponsorem głównym imprez Intel Extreme Masters i Dreamhack.

Zobaczymy jak HP poradzi sobie na rynku akcesoriów po przejęciu HyperX, bo w segmencie laptopów nie jest liderem, ale radzi sobie bardzo dobrze. Przedsiębiorstwo sprzedało 15,8 mln sprzętu (22,6% udziałów). Ogółem wydatki konsumentów na urządzenia i akcesoria wyniosły w 2020 roku 4,5 miliarda dolarów, dając zarazem 62% wzrost względem 2019 roku i ponad dwukrotnie większy niż w 2017 roku.

Pokaż / Dodaj komentarze do: HP kupuje HyperX za 425 mln dolarów. Firma chce zdobyć rynek akcesoriów dla graczy?

 0