HP Reverb G2 to tańsza alternatywa dla Valve Index

HP Reverb G2 to tańsza alternatywa dla Valve Index

Zdaniem wielu graczy wirtualna rzeczywistość doczekała się w tym roku pierwszego prawdziwego system sellera, czyli Half-Life: Alyx. Gra ta daje nadzieję, że technologia VR nie odejdzie wkrótce do lamusa i zyska znacznie większą popularność (nie da się ukryć, że obecnie jest dość niszowa). Pomóc ma w tym także większy wybór headsetów dostępnych na rynku, takich jak właśnie ujawniony Reverb G2 od HP, który stanowi owoc współpracy firmy z Microsoftem i Valve. Są to wysokiej klasy gogle VR działające w ekosystemie WMR (Windows Mixed Reality), które promowane są jako „przełomowe”, choć to akurat wydaje się być czystym marketingiem. Te oferować mają jednak high-endowe funkcje znane z takich headsetów jak Valve Index, ale w znacznie niższej cenie (599 USD vs 999 USD).

Gogle HP Reverb G2 oferować mają high-endowe funkcje znane z takich headsetów jak Valve Index, ale w znacznie niższej cenie.

Warto zacząć od ekranu, a raczej dwóch wyświetlaczy LCD o rozdzielczości 2160 x 2160 pikseli, co daje obraz w jakości 4K. Zastosowano tu te same soczewki co w Index (stąd też współpraca z Valve), dzięki czemu gry powinny wyglądać znaczenie lepiej na Reverb G2 niż na poprzedniej generacji gogli WMR. Nie możemy jednak liczyć na taką samą płynność obrazu w ruchu co w Index, ponieważ zamiast 144 Hz otrzymujemy odświeżanie obrazu na poziomie 90 Hz. W zamian jednak gogle wyposażono w pełny system śledzenia gracza inside-out, napędzany przez cztery kamerki, dwie z przodu i dwie po bokach. Eliminuje to frustrujący proces rozstawiania zewnętrznych czujników i choć tego typu rozwiązania przeważnie nie są tak precyzyjne jak choćby stacje w HTC Vive, to jednak są znacznie wygodniejsze w użytkowaniu, umożliwiając swobodniejsze wykorzystanie przestrzeni. Reverb G2 otrzymał także dwa samodzielne kontrolery VR wyposażone w gałki, spusty i przyciski. Te zdają się stanowić znaczący postęp w stosunku do pierwszej generacji Reverb, którego kontrolery nie były zbyt wygodne i funkcjonalne.   

G2 pochwalić może się też poprawionym komfortem użytkowania, a to za sprawą lepszej jakości poduszek opierających się na naszej twarzy i bardziej zbalansowanej wagi, co przekładać ma się na wygodę w trakcie dłuższych sesji. Można nawet regulować horyzontalny dystans pomiędzy soczewkami urządzenia, a to za sprawą suwaka IPD. Maska może być zaś podniesiona o 90 stopni w razie gdybyśmy potrzebowali szybko podejrzeć, co dzieje się w prawdziwym świecie. Dużą poprawę zanotować mamy także w audio, ponieważ G2 posiada dwa wbudowane 10 mm głośniki zapewniające przestrzenny dźwięk 3D. Te korzystają z tej samej technologii co głośniki w Index. Premiera Reverb G2 planowana jest na jesieni i gogle jawią się jako ciekawa alternatywa dla Index od Valve oraz mocna propozycja dla osób, które poszukują czegoś pod SteamVR i Microsoft Store.

Pokaż / Dodaj komentarze do: HP Reverb G2 to tańsza alternatywa dla Valve Index

 0