HTC ujawnia szczegóły gogli wirtualnej rzeczywistości Vive Cosmos

HTC ujawnia szczegóły gogli wirtualnej rzeczywistości Vive Cosmos

HTC właśnie ujawniło więcej szczegółów na temat nadchodzących gogli wirtualnej rzeczywistości Vive Cosmos. Dowiadujemy się, że te oferować mają ostrzejszy obraz za sprawą wyższej rozdzielczości niż pierwszy headset Vive, a także sześć kamerek inside-out do śledzenia naszych ruchów oraz wentylowany design frontu urządzenia, usprawniający przepływ powietrza, co pozwalać ma na dłuższe użytkowania podczas pojedynczej sesji. Warto przypomnieć, że Vive Cosmos to jeden z dwóch heasetów VR zapowiedzianych przez HTC w trakcie CES 2019 na początku tego roku, a drugim jest high-endowy Vive Pro Eye. Jest to konsumencki sprzęt, który podłączymy do PC, ale producent sugerował wcześniej także, że może przygotować także mobilną wersję tego urządzenia.

Gogle Vive Cosmos oferować mają ostrzejszy obraz za sprawą wyższej rozdzielczości niż pierwszy headset Vive, a także sześć kamerek inside-out.

„Dowiedzieliśmy się że 85% osób przymierzających się do VR uważa, że najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie headsetu jest łatwość użytkowania i rozstawiania sprzętu” - stwierdził Daniel O’Brien z HTC. „Wierzymy, że Cosmos sprawi, że VR będzie przystępniejsze dla osób, które dotychczas nie zainwestowały w VR, ale także zapewni lepsze doznania entuzjastom tej technologii” - dodał O’Brien. Co istotniejsze, producent zdradził także pierwsze szczegóły na temat tych gogli i wiemy, że oferować będą one rozdzielczości 1440 x 1700 pikseli na oko, co łącznie da 2800 x 1700 pikseli, czyli blisko dwukrotnie więcej niż w Vive (dokładniej rzecz ujmując o 88% więcej), które oferowało łącznie 2160 x 1200 pikseli. Gogle wspierają ponadto rozgrywkę w 90 kl./s.

Tym samym Cosmos będzie oferowało najwyższą rozdzielczość spośród wszystkich gogli HTC i pobije pod tym względem nawet Vive Pro, gdzie łącznie otrzymujemy 2880 x 1600 pikseli. Firma chwali się także zredukowaniem Screen Door Effect, w czym pomóc zastosowanie „prawdziwych paneli RGB”, co oznacza, że każdy ekran LCD zawierać będzie czerwone, zielone i niebieskie subpiksele i zapewnia 40% poprawę przejrzystości soczewek względem pierwowzoru. Sześć kamerek śledzić będzie zaś nasze ruchy i skanować pomieszczenie bez konieczności wykorzystania stacji bazowych znanych z Vive, a producent wspomina także o modularnym designie frontowego panelu, który pozwalać ma na przyszłe upgrade’y urządzenia, ale HTC nie dzieli się jeszcze szczegółami w tej kwestii. Niestety producent wciąż milczy także na temat ceny i daty premiery Vive Cosmos.   

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: HTC ujawnia szczegóły gogli wirtualnej rzeczywistości Vive Cosmos

 0