IBM wycofuje swoje reklamy z X. Były wyświetlane obok treści neonazistowskich

IBM wycofuje swoje reklamy z X. Były wyświetlane obok treści neonazistowskich

IBM wycofuje się z X po tym, jak reklamy firmy zostały umieszczone na platformie obok treści pronazistowskich. Jest to wynik zaprzestania praktycznie jakiejkolwiek moderacji w serwisie Elona Muska, by - jak to sam ujął - pokazać pełne spektrum poglądów społeczeństwa. 

IBM twierdzi, że zawiesiła wszystkie reklamy w serwisie po tym, jak organizacja non-profit Media Matters poinformowała, że ​​znalazła ich reklamy i kilku innych gigantów technologicznych obok pronazistowskich memów i innych postów promujących Hitlera. „IBM ma zerową tolerancję dla mowy nienawiści i dyskryminacji i natychmiast zawiesiliśmy wszystkie reklamy w X do czasu zbadania tej całkowicie niedopuszczalnej sytuacji” – stwierdziła firma w oświadczeniu. Comcast, którego reklamy również pojawiły się w raporcie Media Matters, powiedział „Financial Times”, że analizuje sytuację.

IBM wycofuje się z X po tym, jak reklamy firmy zostały umieszczone na platformie obok treści pronazistowskich.

IBM wprowadza taśmy magnetyczne o pojemności 50 TB

Dyrektor X powiedział, że na postach zidentyfikowanych przez Media Matters „nie będzie już można zarabiać” i będą one wyświetlane z etykietami „media wrażliwe”, które będą wymagały od użytkowników kliknięcia ostrzeżenia w celu wyświetlenia treści. Dodali, że „chociaż rozumiemy, że nie jest to idealne miejsce na reklamę”, post uzyskał jedynie „około 8000 wyświetleń”.

Nie jest jasne, na ile kampanii wpływa decyzja IBM o zawieszeniu reklam. Jednak wycofywanie się kolejnej znanej firmy z platformy, nawet tymczasowo, to kolejny cios dla i tak już słabo radzącej sobie działalności reklamowej firmy.

W poście na portalu X dyrektor generalna Linda Yaccarino stwierdziła, że ​​„dyskryminacja ze strony kogokolwiek powinna być ZATRZYMANA we wszystkich przypadkach”, chociaż nie odniosła się bezpośrednio do przypadku IBM ani raportu Media Matters. „X wyraziło się również wyjątkowo jasno na temat naszych wysiłków na rzecz zwalczania antysemityzmu i dyskryminacji” – napisała. „Nigdzie na świecie nie ma na to miejsca – to brzydkie i złe”.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: IBM wycofuje swoje reklamy z X. Były wyświetlane obok treści neonazistowskich

 0