To koniec współpracy iFixit z Samsungiem. Z oficjalnego ogłoszenia dowiadujemy się, że powodem tej decyzji była między innymi słaba podaż części oraz ich wysokie ceny. iFixit twierdzi również, że miało wątpliwości co do zaangażowania Samsunga.
Dwa lata temu iFixit uruchomiło centrum napraw Samsunga. Celem jaki im przyświecał było stworzenie ekosystemu przyjaznego naprawom. W praktyce miało się to sprowadzać do opracowania standardu w kwestii dokumentacji napraw oraz pomocy lokalnym, niezależnym serwisom. Lokalne biznesy miały tym samym otrzymać dostęp do narzędzi oraz części zamiennych potrzebnych do napraw urządzeń Galaxy. Finalnie nie udało się jednak zrealizować tego celu.
Ze względu na zbyt wysokie koszty części wielu klientów zdecydowało się na niepodejmowanie prób naprawy. Zamiast tego woleli oni wymieniać uszkodzone urządzenia na nowe.
iFixit poinformowało na swojej stronie, że kończy współpracę z Samsungiem. Na razie wiadomo, że sprawa dotyczy rynku amerykańskiego, nie polskiego. iFixit wyjaśnia że jednym z powodów, który skłonił ich do podjęcia tej decyzji było pojawienie się wątpliwości co do zaangażowania Samsunga w zwiększanie dostępności napraw. iFixit tłumaczy również, że podczas realizacji tego projektu stale napotykali oni jakieś przeszkody. Nie byli nawet w stanie dostarczać lokalnym serwisom części w odpowiednich ilościach oraz cenach. A to przecież wydaje się podstawą w całym tym planie.
Ze względu na zbyt wysokie koszty części wielu klientów zdecydowało się na niepodejmowanie prób naprawy. Zamiast tego woleli oni wymieniać uszkodzone urządzenia na nowe. To odwrotność tego, co stara się osiągnąć iFixit. Dowiedzieliśmy się również, że konstrukcja urządzeń Galaxy jest "frustrująco sklejona". To z kolei zmusiło iFixit do sprzedaży zestawów, które zawierały sklejone ze sobą baterie oraz wyświetlacze, co podnosiło dodatkowo koszty.
Jakie są konsekwencje tej decyzji?
iFixit podsumowuje swoją decyzję stwierdzeniem, że "podejście Samsunga do możliwości naprawy nie jest zgodne z naszą misją". A jakie są konsekwencje zakończenia tej współpracy?
iFixit podaje, że od czerwca 2024 roku nie będą oni już wyznaczonym zewnętrznym dystrybutorem części i narzędzi firmy Samsung. Od następnego miesiąca iFixit nie będzie też ograniczone limitem 7 części Samsung na serwis na kwartał.
Nie będą również powstawać nowe instrukcje przy bezpośredniej współpracy z Samsungiem, jednak istniejące już informacje w iFixit nie zostaną usunięte. iFixit zamierza też dalej sprzedawać części i zestawy naprawcze do urządzeń Samsunga.
Współpraca iFixit z producentami sprzętu może być bardzo korzystna dla konsumentów. Dzięki temu mogą oni zyskać dostęp do łatwiejszych napraw. Szkoda więc, że z Samsungiem się nie udało.
Pokaż / Dodaj komentarze do: iFixit kończy współpracę z Samsungiem. Wśród przyczyn wysokie ceny i sklejane części