IKEA dostrzegła podobieństwa do swojej marki w grze komputerowej i zażądała zmian

IKEA dostrzegła podobieństwa do swojej marki w grze komputerowej i zażądała zmian

The Store Is Closed to survivalowy horror, który powstaje dzięki funduszom zbieranym w serwisie Kickstarter. Do produkcji przyczepiła się popularna sieć sklepów meblowych IKEA, żądając zmian w grze.

Za powstanie horroru The Store Is Closed odpowiada jeden programista, który uzbierał na swój projekt w serwisie Kickstarter ponad 274 tysiące złotych. Akcję gry umieszczono w sklepie meblowym, a do całości przyczepiła się IKEA, która zażądała od dewelopera wprowadzenia zmian. Mimo iż nigdzie nie pada nazwa popularnego sklepu, prawnicy firmy dostrzegli podobieństwa w postaci "niebiesko-żółtego znaku, niebieskiego budynku przypominającego pudełko, żółtych pionowych koszulek w paski identycznych z tymi, które noszą pracownicy IKEA, szarej ścieżki na podłodze, mebli wyglądających jak meble IKEA, i oznakowania produktu przypominającego oznakowanie IKEA".

IKEA dostrzegła odniesienia do swojej marki w grze The Store Is Closed i zażądała od twórcy naniesienia poprawek.

Według reprezentantów przedsiębiorstwa wszystko to od razu sugeruje, że gra toczy się w sklepie IKEA. Portal Kotaku zagrał w wersję alpha i zdaniem redaktora "niebieski budynek w prostokątnym kształcie" jest widoczny wyłącznie w menu głównym, natomiast "skandynawska nazwa" to STYR żartująca ze słowa "Store". Pliki mebli dostępne są z kolei dla każdego zainteresowanego, więc ciężko tutaj mówić o konkretnych podobieństwach a tym bardziej celowych. Sam autor tytułu zaprzeczył jakoby zaprojektował owe elementy inspirując się IKEA.

Co ciekawe argument sklepu meblowego opiera się na tym, że produkcja narusza ich markę, ponieważ serwisy internetowe zaczęły porównywać tytuł do szwedzkiej firmy. Prawnicy piszą do twórcy, że "może w łatwy sposób wprowadzić zmiany w grze i uniknąć problemów, zwłaszcza że premierę planuje dopiero w 2024 roku". To fakt produkcja zadebiutuje za dwa lata, ale programista na wniesienie poprawek otrzymał niedużo czasu, bo 10 dni. Shaw powiedział, iż spełni żądanie IKEI i naniesie odpowiednie zmiany, gdyż nie stać go na ewentualną batalię sądową z meblarskim gigantem.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: IKEA dostrzegła podobieństwa do swojej marki w grze komputerowej i zażądała zmian

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł