Samsung nie jest już królem sprzedaży smartfonów na rynku indyjskim. Tytuł, który Koreańczycy dzierżyli przez całe 6 lat został utracony i Samsung został zepchnięty z piedestału w ostatnim kwartale 2017 roku przez chińskiego producenta Xiaomi.
Dane zebrane przez analityków z Canalys sugerują, że do Indii dostarczono niemal 8,2 miliona smartfonów Xiaomi w okresie pomiędzy listopadem a grudniem ubiegłego roku, co stanowi około 27 procent udziałów w rynku. W tym samym okresie Samusng dostarczył około 7,3 miliona, zdobywając 25% rynku. "Straty Samsunga wynikają z niezdolności do transformacji ich budżetowego portfolio" - powiedział analityk Rushabh Doshi w swoim raporcie. Analityk podkreślił, że w 2018 roku walka pomiędzy Xiaomi a Samsungiem będzie się dalej rozwijać, a południowokoreański gigant będzie chciał sobie wywalczyć status, który do tej pory istniał w umysłach tamtejszych konsumentów. Inna firma analityczna Counterpoint Research podała podobne dane, szacując, że Xiaomi w czwarty, kwartale 2017 roku zdobyło 25% rynku, podczas gdy Samsung uplasował się na drugiej pozycji z wynikiem 23%. Pozostali gracze jak Lenovo, Vivo i Oppo zdobyli po 6 procent.
Samsung kwestionuje doniesienia o straceniu pozycji lidera na rzecz Xiaomi
Jeśli jednak spojrzeć całościowo na cały ubiegły rok, to Samsung wciąż jest liderem, łącznie kontrolując 24 procent rynku. Xiaomi agresywnie tnie ceny swoich smartfonów, co jest lokalną strategią, mającą na celu wybicie się na pozycję lidera w Indiach. Sukces odniesiony w Indiach może być punktem zwrotnym dla Xiaomi, które walczyło przez ostatnich kilka lat i poszukiwało nowych obszarów do rozwoju. Może to pomóc w szybszym rozwoju firmy oraz spowodować wzrost zaufania u partnerów oraz potencjalnych inwestorów. Co jednak ciekawe, raporty te podważa Samsung, który deklaruje, że wciąż znajduje się na pozycji lidera i innym daleko, by dogonić ich wyniki. Według danych GfK na koniec roku 2017 Samsung posiadał 45% wartości segmentu smartfonów i 40% udziałów w tamtejszym rynku oraz posiada tytuł Najbardziej zaufanej marki, która działa na terenie Indii. Na poparcie swych słów Samsung podkreśla, że GfK zlicza faktycznie sprzedane egzemplarze, a nie tylko te dostarczone, które faktycznie mogą zalegać w magazynach.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Indie: Samsung po 6 latach spadł z pozycji lidera sprzedaży na rzecz Xiaomi