Influencerzy namawiali do opuszczenia Twittera "bo Elon zły". Sami jednak na nim zostali

Influencerzy namawiali do opuszczenia Twittera "bo Elon zły". Sami jednak na nim zostali

Coraz więcej znanych osobistości medialnych o lewicowych poglądach zakłada konta na platformie Bluesky. Wpływ Elona Muska na Twittera sprawił, że zaczęto go kojarzyć z prawicowym głosem w mediach społecznościowych, podczas gdy od zawsze był on miejscem dla każdego. Jak pokazuje jednak nowa analiza Pew Research Center - wspomniani liderzy opinii wcale nie porzucają X.

To uaktualnienie do raportu Pew z listopada 2024 r., który analizował 500 influencerów mających powyżej 100 tys. obserwujących na jednej z głównych platform i publikujących treści o tzw. tematyce bieżącej. W poprzednim zestawieniu Bluesky nie był jeszcze uwzględniony.

W lutym i marcu 2025 r. 43% badanych influencerów miało już konto na Bluesky, z czego ponad połowa (51%) założyła je po wyborach prezydenckich w USA w 2024 roku.

Choć właściciel X, Elon Musk, otwarcie wspiera Donalda Trumpa, aż 82% influencerów o zupełnie innych poglądach nadal posiada aktywne konto na X.

Obecnie największy wzrost zainteresowania widać wśród osób o lewicowych poglądach – aż 69% z nich dołączyło do Bluesky, w porównaniu do zaledwie 15% wśród konserwatystów. Trudno się temu dziwić, ponieważ obecność Elona Muska w polityce i jego wsparcie dla Donalda Trumpa dla części osób automatycznie zmieniło Twitter/X w prawicowe medium. To upolitycznianie platformy i namawianie do ucieczki z niej wydaje się jednak pogłębiać różnice między ludźmi, zamiast skupiać ich w jednym miejscu, w którym mogą rozmawiać w swobodny sposób.

Czy polityczny podział platform społecznościowych ma sens?

Choć właściciel X, Elon Musk, otwarcie wspiera Donalda Trumpa, aż 82% influencerów o zupełnie innych poglądach nadal posiada aktywne konto na X. Co więcej, 87% użytkowników Bluesky nadal publikuje częściej na X, choć aktywność na nowej platformie systematycznie rośnie – udział aktywnych twórców na Bluesky wzrósł z 54% w styczniu do 66% w ostatnim pełnym tygodniu marca.

Bluesky zyskuje popularność jako alternatywa dla X, zwłaszcza wśród lewicowych influencerów, ale nie zastępuje jeszcze dominującej pozycji platformy Elona Muska. I choć dobrze, że Twitter ma konkurencję, to jednak lepiej byłoby gdyby polegała ona na czymś innym niż na byciu w kontrze do poglądów właściciela platformy. W obecnym świecie wciąż pojawiają się nowe miejsca, idee i poglądy, które nas dzielą - chyba warto, by akurat w Internecie ich nie było. Najlepiej wszystko wymieszać tak, by Bluesky i Twitter mogły istnieć bez takich przymiotników jak lewicowy/prawicowy. Oszczędzi nam to sporo zdrowia.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Influencerzy namawiali do opuszczenia Twittera "bo Elon zły". Sami jednak na nim zostali

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł