Instagram chce najwidoczniej wypełnić pustkę po TikToku w Stanach Zjednoczonych, który zgodnie z zapowiedzią został zablokowany. Platforma społecznościowa Meta przygotowała nowe funkcje dla Reels, które mogą skusić porzuconych użytkowników TikToka.
Instagram wprowadza w ten weekend pewne zmiany, które sprawiają, iż serwis coraz bardziej przypomina TikToka. Platforma społecznościowa wprowadza nowości do Reels, które mają pobudzić społeczność i zachęcić do korzystania z tego rozwiązania.
Instagram wprowadza zmiany w Reels
Dotychczas czas trwania rolek wynosił jedynie 90 sekund. Teraz jednak Instagram zwiększył ten limit do 3 minut i chociaż wciąż nie jest to 10 minut, ale zawsze coś. Ponadto zmieniono układ profili z siatkowego na prostokątny. Serwis ułatwia wyświetlanie treści, które lubią nasi znajomi, albo pozwala na dodawanie ich do notatek w prawym górnym rogu karty Rolki. Zobaczymy również pasek odpowiedzi, dzięki czemu możemy łatwo rozpoczynać konwersacje na tematy, które lubimy.
Instagram wydłużył czas trwania rolek do 3 minut.
Instagram oferował już nieco podobny do TikToka widok profili użytkowników na karcie Reels, ale najnowsza zmiana idzie o krok dalej. TikTok, który skupiał się na krótkich formach, kilka lat temu wydłużył czas trwania filmów do 3 minut, a później, w 2022 r., zwiększył limit do 10 minut. Instagram ostatnimi ruchami chce upodobnić się do konkurenta i prawdopodobnie przejąć jego grupę odbiorców.
Instagramowi też robią konkurencję
Warto wspomnieć, że także Instagramowi rośnie konkurencja. Platforma Bluesky przygotowuje aplikację Flashes, chociaż jego pomysłodawca zapewnia, iż nie kopiuje rozwiązań rywala i jego narzędzie zostanie pozbawione funkcji, które ma Instagram. I tak posty dodawane na Flashes będą jednocześnie wyświetlane w głównym kliencie Bluesky i odwrotnie - zdjęcia publikowane w Bluesky zostaną opublikowane we Flashes.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Instagram reaguje i zmienia się coraz bardziej w TikToka. Nie wszystkim się to podoba