Raja Koduri odpowiedział na list otwarty PC Gamera do Intela, w którym proszono firmę o znalezienie rozwiązania trwającego problemu z cenami GPU.
Wspomniany przez PC Gamer „koszmarny kryzys GPU” wywrócił rynek kart graficznych do góry nogami i stanowi poważny problem dla graczy, którzy nie mogą nabyć GPU w rozsądnej cenie. Niedobory komponentów i substratów, rosnące ceny kryptowalut oraz miliony ludzi pracujących obecnie w domach – wszystko to przyczyniło się do największego od lat niedoboru GPU, a tym samym wywindowania ich cen do niebotycznych kwot, które jeszcze półtora roku temu wydawały się nierealne.
Raja Koduri (szef działu graficznego Intela) szuka rozwiązania, które pozwoliłoby co roku dostarczać graczom miliony procesorów graficznych Arc.
I am with you, @pcgamer. This is a huge issue for PC gamers and the industry at large. @IntelGraphics is working hard to find a path towards the mission - getting millions of Arc GPUs into the hands of PC gamers every year https://t.co/bknQOvUMti
— Raja Koduri (@Rajaontheedge) January 29, 2022
Teraz, ponad rok od rozpoczęcia tego kryzysu, karty graficzne są nieco bardziej dostępne, ale ich ceny wciąż osiągają absurdalne poziomy. Ostatnio jednak coś drgnęło w tym temacie, ponieważ kryptowaluty stoją w obliczu ogromnego spadku wartości. To, wraz z nadchodzącą zmianą w ramach Ethereum, które przejdzie na algorytm dowodu stawki oraz wypuszczaniem przez NVIDIA i AMD nowych procesorów graficznych klasy podstawowej może wreszcie wyznaczyć kurs powrotu do normalności, choć wielu analityków przewiduje, że nie ma szans na ceny jak sprzed kryzysu.
Spore nadzieje pokładane są w Intelu, który będzie trzecim graczem na rynku samodzielnych GPU, choć Niebiescy w ostatnim czasie podejrzanie milczeli na temat swoich kart graficznych. Firma nie przedstawiła żadnych nowych informacji na targach CES 2022, ale potwierdzono przynajmniej premierę w pierwszym kwartale 2022 r. Niestety Intel nie zdradził, kiedy gracze będą mogli faktycznie kupić desktopowe karty graficzne Arc, ponieważ w pierwszej kolejności zobaczyć możemy tylko GPU dla laptopów.
Plany są jednak duże, ponieważ Raja Koduri (szef działu graficznego Intela) szuka rozwiązania, które pozwoliłoby co roku dostarczać graczom miliony procesorów graficznych Arc, a przynajmniej tak odpowiedział na list PC Gamer za pomocą Twittera.
Zobacz także:
- Radeon RX 6500 XT - gracze nie spieszą się z zakupem nowej karty AMD
- NVIDIA pracuje nad technologią GPU, która znacząco zwiększy wydajność w ramach ray tracingu
- Chiny zgadzają się na przejęcie Xilinx przez AMD, ale stawiają warunki
Każdego kwartału miliony GPU są dostarczane przez partnerów do graczy i integratorów systemów. Dodanie co roku kolejnych kilku milionów GPU od Intela z pewnością pozytywnie wpłynie na podaż na rynku. Intel wielokrotnie powtarzał, że procesory graficzne ARC to wieloletni plan, który obejmuje współpracę od fabryk, przez partnerów, po graczy i studia zajmujące się tworzeniem gier. Ponieważ Alchemist pojawi się na 2-3 kwartały przed kolejnymi generacjami AMD i NVIDII, być może dopiero po wypuszczeniu GPU „Arc Battlemage” Intel rzeczywiście nawiąże walkę z rywalami, którzy mają znacznie większe doświadczenie w tym segmencie. Czas pokaże.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel chce dostarczać graczom miliony GPU Arc każdego roku