Intel ma kolejny problem. Firmie może brakować procesorów na wymiany gwarancyjne

Intel ma kolejny problem. Firmie może brakować procesorów na wymiany gwarancyjne

Jak wynika z postu na Reddicie, w którym użytkownik serwisu powołuje się na obsługę klienta Intela, firmie podobno kończą się zamienniki dla wadliwych flagowych procesorów Core i9-13900K/14900K „Raptor Lake”. W rzekomej odpowiedzi Intel nie odmawia wymiany uszkodzonych procesorów, ale stwierdza, że przynajmniej niektórzy klienci w niektórych częściach Stanów Zjednoczonych będą musieli poczekać trzy lub cztery tygodnie na wymianę.

Dział obsługi klienta Intela odpowiada

„Ze względu na problemy z dostępnością towaru nie mamy dostępnego rzeczywistego zamiennika dla zgłaszanej jednostki, procesora Intel Core i9-13900K, ani wyższego, ale kompatybilnego zamiennika i zwykle zajmuje to od 4 do 5 tygodni lub więcej, zanim uzupełnione zostaną nasze zapasy” – czytamy w rzekomym piśmie od działu obsługi klienta firmy Intel. „Chcielibyśmy wiedzieć, czy zgadzasz się poczekać 3–4 tygodnie, a my skontaktujemy się z naszym zespołem ds. planowania w sprawie uzupełnienia zapasów”. Tom's Hardware skontaktował się z Intelem w celu uzyskania oficjalnego komentarza w tej sprawie, ale jeszcze nie uzyskał odpowiedzi. 

Intelowi podobno kończą się zamienniki dla wadliwych flagowych procesorów Core i9-13900K/14900K „Raptor Lake”.

Intel

Warto zauważyć, że inni klienci odpowiadający w tym samym wątku stwierdzili, że otrzymali swoje zamienniki Core i9-13900K/14900K w krótkim czasie zarówno w USA, jak i Europie. Byli jednak klienci potwierdzający, że Intel wysłał im powiadomienia o wyczerpaniu zapasowych części Core i9-13900K/14900K, a także właściciele wspomnianych procesorów doradzający autorowi wątku, aby zamiast tego zarządać zwrot pieniędzy lub przynajmniej zapytać, jak działa ten proces.

(Raczej) nie ma powodu do obaw

Biorąc pod uwagę fakt, że Intel niedawno przedłużył okres gwarancji na swoje procesory Core „Raptor Lake” 13. i 14. generacji o dwa lata, firma będzie zmuszona zrobić spore zapasy tych procesorów na wypadek konieczności wymiany wszystkich wadliwych jednostek zgłaszanych przez klientów, więc raczej nie trzeba się martwić, że takowych zabraknie. Jednak trzy-cztery tygodnie bez komputera to dla wielu osób duży kłopot, ponieważ te służą nie tylko do grania w gry, ale także do pracy.

W lipcu Intel potwierdził, że ​​niektóre procesory Core 13. i 14. generacji mogą działać niestabilnie i ostatecznie ulec uszkodzeniu z powodu wysokiego napięcia. Błąd dotyczy nie tylko modeli z wyższej półki z bazową mocą procesora 125 W lub wyższą, ale także popularnych procesorów o mocy 65 W, które są sprzedawane w dziesiątkach milionów sztuk w popularnych komputerach PC. Chociaż łatka BIOS-u powinna rozwiązać problem w przypadku zdrowych procesorów, nie jest w stanie naprawić uszkodzonych procesorów, dlatego firma Intel je wymienia.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel ma kolejny problem. Firmie może brakować procesorów na wymiany gwarancyjne

 0