Intel pracuje nad adaptacyjnym filtrem wyostrzającym dla iGPU Xe2 w procesorach Lunar Lake

Intel pracuje nad adaptacyjnym filtrem wyostrzającym dla iGPU Xe2 w procesorach Lunar Lake

Intel przygotowuje nową ciekawą funkcję filtrowania, z której będzie można korzystać w grach i innym oprogramowaniu.

Jak donosi VideoCardz, Intel opracowuje nowy zestaw technologii, który ma zostać zastosowany w mobilnej architekturze konsumenckiej nowej generacji, zwanej Lunar Lake (LNL). Jego celem jest udoskonalenie filtrów wyostrzających poprzez wprowadzenie bardziej inteligentnego podejścia. Gracze i programiści będą mogli dostosować efekt wyostrzania do poszczególnych regionów, zamiast stosować go do całego obrazu.

Intel opracowuje nowy zestaw technologii, który ma zostać zastosowany w mobilnej architekturze konsumenckiej nowej generacji, zwanej Lunar Lake.

Założenie tej funkcji polega na skupieniu się na określonych obszarach kadru, które mogą zyskać na dodatkowym wyostrzeniu, unikając nadmiernego wyostrzania obszarów, które nie wymagają takich filtrów (np. tło). To nietypowe podejście pomoże poprawić wygląd gier i innych aplikacji. Jak zauważył inżynier Intela, wyostrzanie adaptacyjne może dotyczyć nie tylko gier, ale także oprogramowania graficznego (i wideo) w systemie operacyjnym.

 Arrow Lake, Lunar Lake

„[…] RFC jest próbą wprowadzenia rozwiązania w zakresie adaptacyjnej ostrości, które pomaga poprawić jakość obrazu. Do tej CRTC została dodana nowa właściwość. Użytkownik może ustawić tę właściwość z żądaną wartością siły ostrości w zakresie 0-255. Wartość 1 oznacza minimalną siłę ostrzenia, a 255 oznacza maksymalną siłę ostrości. Wartość siły wynosząca 0 oznacza brak wyostrzania lub wyłączenie funkcji wyostrzania. Działa na obszarze pikseli w zależności od rozmiaru. Współczynniki służą do generowania wartości alfa, która służy do łączenia wyostrzonego obrazu z oryginalnym obrazem. Trwa wdrażanie przestrzeni użytkownika dla funkcji wyostrzania i implementacja IGT. […]” - powiedziała  Nemesa Garg z Intela

Adaptacyjny filtr wyostrzający byłby obsługiwany przez silnik wyświetlacza. To filtrowanie zostało zaprojektowane do działania w architekturze GPU Lunar Lake i wszelkich przyszłych wersjach architektury Xe. Filtr ma minimalne zapotrzebowanie na moc i ma mieć niski wpływ na wydajność. Te cechy są szczególnie ważne w przypadku Lunar Lake, które jest architekturą mobilną o niskim poborze mocy.

Intel nie zdradził dokładnej daty premiery Lunar Lake, ale praktycznie potwierdzono, że trafi ona na rynek w tym roku. Ma pojawić się wraz z architekturą konsumencką i mobilną Arrow Lake. Podczas gdy Arrow Lake korzysta z architektury graficznej Xe-LPG, Lunar dostarczy nowszą grafikę Xe2-LPG.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel pracuje nad adaptacyjnym filtrem wyostrzającym dla iGPU Xe2 w procesorach Lunar Lake

 0