Intel prezentuje możliwości XeSS w grach Hitman 3 i The Riftbreaker

Intel prezentuje możliwości XeSS w grach Hitman 3 i The Riftbreaker

Intel powoli rozszerza listę tytułów obsługiwanych przez XeSS. Nowe partnerstwo z IO Interactive i Exor Studios zaowocowało wdrożeniem technologii supersamplingu w dwóch grach.

Wydany w styczniu tego roku Hitman 3 to pierwszy tytuł AAA z obsługą XeSS. Demo zostało pokazane jako część filmu zamieszczonego na YouTube z Rogerem Chandlerem (wiceprezesem firmy Intel i dyrektorem generalnym ds. produktów i rozwiązań graficznych) promującym Niebieskich jako partnera dla programistów. Niestety, w chwili pisania tego tekstu dostępne są tylko filmy o rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli, ale Intel obiecał później opublikować filmy 4K XeSS. 

Intel zaprezentował możliwości swojej nowej technologii super-samplingu i Hitman 3 to pierwszy tytuł AAA z obsługą XeSS.

Hitman 3 opiera się na zaktualizowanym silniku Glacier Engine, który w przyszłości będzie obsługiwał ray tracing. Niestety ta technologia nie została jeszcze dodana do gry, a nie otrzymaliśmy też wsparcia ze strony technologii superrozdzielczości, takich jak NVIDIA DLSS lub AMD FSR i to pomimo obsługi AMD FidetlityFX CAS (Contrast-Adaptive Sharpening).

Wygląda na to, że aktualizacja gry nowej generacji z super rozdzielczością i ray tracingiem może zostać uruchomiona w przyszłym roku, wraz z pierwszą desktopową serią procesorów graficznych Intel Arc Alchemist. Intel nie ma interesu oferować tej technologii już teraz, skorzystałaby na tym tylko konkurencja, ponieważ XeSS będzie wspierany przez karty graficzne NVIDIA i AMD, jeśli obie firmy będą oczywiście zainteresowane. 

Co więcej, demo XeSS pokazane przez Lisę Pearce (VP ds. architektury, grafiki i oprogramowania w firmie Intel), zawierało grę o nazwie The Riftbreaker. To dzieło polskiej firmy Exor Studios, która dodała do gry wsparcie AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) w czerwcu tego roku. Tym samym Riftbreaker będzie pierwszą grą obsługującą FSR i XeSS. Niestety, wideo jest dość rozmazane (niski bitrate) i trudno dostrzec różnice między natywnym a XeSS bez skupienia się na szczegółach.

Intel jest również gotowy udostępnić technologię XeSS za pośrednictwem programu DevMesh. Każdy, od dużych studiów po małych niezależnych deweloperów, może zgłosić swoją grę do rozpatrzenia. Im więcej programistów zgłosi się do tego programu, tym większą konkurencję w ramach super-samplingu zauważą gracze w przyszłym roku, gdy technologia Intela zostanie wypuszczona. 

Gigant z Santa Clara nie ujawnił żadnych dalszych szczegółów na temat swojej rodziny GPU DG2 podczas wydarzenia Intel Innovation. Firma potwierdziła, że ​​w pierwszym kwartale 2022 r. wypuści Arc Alchemist, pierwszą generację procesorów graficznych Xe-HPG, chociaż nie potwierdzono, czy są to jednostki mobilne, czy stacjonarne. Karty graficzne Intel Arc Alchemist mają oferować do 32 rdzeni Xe (4096 jednostek cieniujących) i 16 GB pamięci GDDR6. Plotki stawiają karty Arc 1. generacji jako konkurencję dla procesorów graficznych NVIDIA GA104 i AMD Navi 22, które reprezentują segment high-end.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel prezentuje możliwości XeSS w grach Hitman 3 i The Riftbreaker

 0