Intel ujawni szczegóły architektury Xe już w marcu

Intel ujawni szczegóły architektury Xe już w marcu

Intel ujawni najważniejsze szczegóły na temat graficznej architektury Xe w trakcie dogłębnej prezentacji na corocznej konferencji Game Developers Conference (GDC) już w marcu. Wśród „potężnych” nowych funkcji znaleźć mają się m.in. sprzętowo akcelerowany ray tracing czy usprawnienia w zakresie obliczeń, geometrii i przepustowości. GDC, czyli największa konferencja dla profesjonalistów w branży gier, odbędzie się w San Francisco pomiędzy 16 a 20 marca. Antoine Cohade z gamingowego zespołu Intela ogłosił zaś na Twitterze, że przeprowadzi prezentację zatytułowaną Primer on Intel Graphics Xe Architecture. Trudno uznać to za niespodziankę, ponieważ w ubiegłym roku Cohade na GDC 2019 ujawniał szczegóły układów Gen11, czyli zintegrowanych GPU z procesorów Ice Lake.

Intel ujawni najważniejsze szczegóły na temat graficznej architektury Xe w trakcie dogłębnej prezentacji na corocznej konferencji Game Developers Conference (GDC) już w marcu.

Intel prezentuje prototyp swojej karty graficznej DG1 (Xe)

„Zupełnie nowa architektura graficzna Xe od Intela zwiastowana jest od jakiegoś czasu i jej debiut planowany jest w tym roku” - przeczytać możemy w opisie prezentacji na harmonogramie sesji GDC. Dowiadujemy się także, że przedstawienie architektury zawierać będzie szczegółową strukturę bloków i omówienie, jak wpływać będzie to na wydajność. Deweloperzy zajmujący się oprogramowaniem dowiedzą się natomiast, jak optymalizować te funkcje. Konferencja Intela skierowana będzie przede wszystkim dla twórców gier i silników, jak również inżynierów zainteresowanych samym hardwarem, ale powinna przynieść ciekawe informacje także z naszego punktu widzenia. Cohade zdradził także, że odpowie na pytania, jak Xe różni się względem poprzednich generacji, jak wpływa na optymalizacje i omówi wsparcie dla ray tracingu i różnice pomiędzy dedykowaną i zintegrowaną wersją Xe.   

W kwestii różnic pomiędzy dedykowaną i zintegrowaną wersją Xe wypowiadał się już Mike Burrows CTO i Director of Advanced Technologies Group, Gaming & Graphics at Intel. Na początku miesiąca stwierdził, że samodzielna wersja czerpać będzie korzyści z tytułu dedykowanej pamięci i zasilania oraz lepszego chłodzenia. Zasugerował także „wiele potencjalnych korzyści” z tytułu posiadania tej samej architektury zintegrowanej z CPU, co oczywiście było nawiązaniami do doniesień, że karty graficzne Xe będą mogły wspierać się mocą obliczeniową iGPU ich procesorów, pracując w tandemie. Przypominamy, że według nieoficjalnych informacji, premiery pierwszych kart graficznych Xe spodziewać możemy się w czerwcu tego roku.  

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel ujawni szczegóły architektury Xe już w marcu

 0