Intel ujawnia szczegóły ExtraSS - firma stawia na inne podejście do generowania klatek

Intel ujawnia szczegóły ExtraSS - firma stawia na inne podejście do generowania klatek

Jak podaje WCCFTech, Intel przygotowuje się do wprowadzenia własnej technologii generowania ramek podobnej do tej stosowanej w technikach DLSS 3 od NVIDII i FSR 3 od AMD. Ta nazywać ma się ExtraSS. 

Ekstrapolacja klatek

ExtraSS zostało szczegółowo omówione na Siggraph Asia w Sydney i technologia ta nie jest tylko klonem DLSS 3 lub FSR 3. Zamiast korzystać z interpolacji klatek, rozwiązanie Niebieskich wykorzystuje ekstrapolację klatek. Chociaż te dwie metody są bardzo podobne, ekstrapolacja ma pewne zalety, które mogą wyróżnić ExtraSS na tle konkurencji.

ExtraSS zostało szczegółowo omówione na Siggraph Asia w Sydney i technologia ta nie jest tylko klonem DLSS 3 lub FSR 3.

Ogólnie rzecz biorąc, ExtraSS jest dość podobne do technologii generowania klatek DLSS i FSR. Intel bazuje na technologii XeSS i wykorzystuje wektory ruchu oraz dane przestrzenne w celu poprawy jakości obrazu, ale dzięki ekstrapolacji dane użyte do utworzenia nowej klatki są zupełnie inne. Zamiast używać dwóch klatek do utworzenia nowej, którą można wstawić pomiędzy nie, ekstrapolacja wymaga tylko jednej klatki do wygenerowania nowej.

ExtraSS
 

Wady i zalety

Oczywistą wadą jest tutaj brak dodatkowych danych do wprowadzenia do algorytmu Intela. Ekstrapolacja wymaga wyższej rozdzielczości wejściowej, a mimo to może skutkować wieloma błędami wizualnymi i artefaktami, co przyznaje zresztą Intel w swoim oficjalnym dokumencie. Jednakże zaletą tego typu podejścia są niższe opóźnienia w porównaniu z interpolacją, która musi opóźniać ramki, aby wygenerować nowe (w przeciwnym razie pojawiałyby się one niewłaściwie).

Powodem, dla którego Intel zdecydował się na ekstrapolację, podczas gdy jego rywale wybrali interpolację, jest to, że firma posiada „nową metodę warpingu z lekkim modelem przepływu”, która najwyraźniej czyni ekstrapolację skuteczniejszą. Nie mamy jednak materiału filmowego z wersji demonstracyjnej (demo bazowało na Unreal Engine), więc nie możemy w tej chwili właściwie ocenić, jak ExtraSS wypada w praktyce.

ExtraSS
 

Kluczową wadą DLSS 3 i FSR 3 są właśnie opóźnienia, dlatego też obaj producenci wspomagają się dodatkowo technologiami NVIDIA Reflex i AMD Anti-Lag. ExtraSS, jeśli jego jakość wizualna będzie na podobnym poziomie, może być ciekawą alternatywą, ponieważ ma być pozbawione tej wady. Czekamy zatem na publiczną prezentację technologii Intela i mamy nadzieję, że sprosta ona oczekiwaniom. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel ujawnia szczegóły ExtraSS - firma stawia na inne podejście do generowania klatek

 0