Intel XeSS 1.3 zapewnia lepszą jakość obrazu i wydajność

Intel XeSS 1.3 zapewnia lepszą jakość obrazu i wydajność

Kilka dni temu Intel ujawnił kolejną iterację swojej technologii skalowania AI, XeSS 1.3.Ta wersja obiecuje zapewnić lepszą jakość obrazu i lepszą wydajność. Mało tego, gracze PC mogą już modyfikować XeSS 1.3 w grach, które obsługują starsze wersje, takie jak XeSS 1.1 i XeSS 1.2. 

Zacznijmy od najważniejszych kwestii. Intel XeSS 1.3 będzie zawierał kilka nowych presetów, z których będą mogli korzystać gracze PC. Poniższa tabela przedstawia te nowe ustawienia i porównuje je z tymi, które były dostępne w XeSS 1.2.

Intel XeSS 1.3 będzie zawierał kilka nowych presetów, z których będą mogli korzystać gracze PC.

W pewnym sensie ta tabela pokazuje, jak Intel był w stanie zwiększyć wydajność. Na przykład Intel XeSS 1.3 Performance ma skalowanie rozdzielczości 2,3X, a nie 2,0X. Oznacza to, że gra korzystająca z prestu Performance Intel XeSS 1.3 jest renderowana w niższej rozdzielczości niż ta sama gra na tym ustawieniu, która bazuje na Intel XeSS 1.2. Nic więc dziwnego, że gry działają lepiej dzięki nowemu wariantowi, ale w teorii mogą prezentować się gorzej. Mówiąc wprost, nie ma tu żadnej magii. Korzyści w zakresie wydajności wynikają głównie z niższej rozdzielczości wyjściowej.

xess

Intel obiecuje jednak również ulepszenia obrazu/wizualne. „S2Games Bench” udostępnił film na YouTube porównujący Intel XeSS 1.3 z Intel XeSS 1.2. Dobra wiadomość jest taka, że ​​XeSS 1.3 redukuje efekt ghostingu w porównaniu z poprzednią wersją. W zestawieniu z AMD FSR 2.2 i NVIDIA DLSS 3.7, Intel XeSS 1.3 plasuje się gdzieś pomiędzy. Chociaż wygląda lepiej niż FSR 2.2, nie jest tak dobry jak DLSS 3.7.

Zatem jako alternatywa dla DLSS, XeSS 1.3 wydaje się świetnym rozwiązaniem. AMD pracuje już jednak nad kolejną, główną wersją FSR. AMD FSR 3.1 obiecuje rozwiązać wszystkie najważniejsze problemy wizualne, które nękały FSR 2.2. Trzeba będzie więc ponownie zweryfikować, jak XeSS 1.3 wypadać będzie na tle FSR 3.1.

Zainteresowani mogą pobrać pakiet narzędzi deweloperskich Intel XeSS 1.3 pod tym linkiem. Używając go, będziecie mogli utworzyć niezbędne pliki DLL, aby móc modyfikować XeSS 1.3 w grach, które już korzystają z technologii skalowania AI od Intela. Jeśli brzmi to zbyt skomplikowanie, sugerujemy poczekać na jakieś mody. Teoretycznie w ciągu najbliższych kilku dni lub tygodni powinniśmy zobaczyć ich wysyp. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel XeSS 1.3 zapewnia lepszą jakość obrazu i wydajność

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł