Intel rozkręca XeSS 2. Assassin’s Creed: Shadows i inne gry z dużym wzrostem fps

Intel rozkręca XeSS 2. Assassin’s Creed: Shadows i inne gry z dużym wzrostem fps

Intel rozszerza wsparcie dla swojej technologii upscalingu XeSS 2, która stopniowo trafia do coraz większej liczby gier. Chociaż firma nadal pozostaje w tyle za konkurencyjnymi rozwiązaniami od AMD i NVIDII pod względem popularności i integracji, to jednak sukcesywnie zwiększa swoje zaangażowanie w rozwój własnego systemu poprawy wydajności oraz jakości obrazu.

Obecnie XeSS, które miało swoją premierę trzy lata temu, jest już obsługiwane przez ponad 200 tytułów, a liczba gier kompatybilnych z wersją, XeSS 2, rośnie, a Intel zapowiada dalszą ekspansję w nadchodzących tygodniach.

Jednym z najnowszych i najbardziej znaczących tytułów, który otrzyma wsparcie dla XeSS 2, jest Assassin’s Creed: Shadows. Gra pozostaje również kompatybilna z technologią DLSS 4.0 od NVIDII.

Intel rozszerza wsparcie dla XeSS 2 – Assassin’s Creed: Shadows wśród pierwszych tytułów

Posiadacze kart graficznych opartych na architekturze Intel Xe1 lub Xe2, takich jak Arc B580 czy Arc 140T, będą mogli uruchomić XeSS 2, co – według zapowiedzi producenta – zapewni znaczny wzrost wydajności względem rozgrywki przy natywnej rozdzielczości. W przypadku wspomnianego Arc B580 można spodziewać się wzrostu liczby klatek do ponad 80 FPS po aktywacji technologii XeSS 2.

Intel rozszerza wsparcie dla swojej technologii upscalingu XeSS 2, która stopniowo trafia do coraz większej liczby gier.

Intel wzrost liczby klatek w grach

Dodatkowo, Intel promuje rozwiązanie XeLL (Xe Low Latency), które ma za zadanie znacząco obniżyć opóźnienia wyświetlania. W grach takich jak Marvel Rivals, Assassin’s Creed: Shadows czy F1 24, rozwiązanie to pozwala zmniejszyć input lag nawet o połowę, co przekłada się na bardziej responsyjną i komfortową rozgrywkę. Technologia ta okazuje się szczególnie korzystna dla posiadaczy najnowszych APU Intel Core Ultra 9 285H, gdzie XeSS 2 umożliwia osiągnięcie płynnej rozgrywki w rozdzielczości 1080p w wielu współczesnych tytułach.

Wraz z nadchodzącymi premierami i dalszym rozwojem technologii, Intel deklaruje, że zarówno XeSS, jak i jego druga wersja, będą wprowadzane do kolejnych produkcji. Firma kontynuuje prace nad popularyzacją własnych rozwiązań w segmencie zaawansowanego upscalingu, koncentrując się zarówno na komputerach PC, jak i urządzeniach mobilnych.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel rozkręca XeSS 2. Assassin’s Creed: Shadows i inne gry z dużym wzrostem fps

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł