Nie tylko karty graficzne. Intel pokazał również nową wersję istotnego dla graczy oprogramowania. W trakcie pokazu Arc Battlemage mogliśmy poznać szczegóły dotyczące technologii Intel XeSS 2.
Intel przedstawił dziś najnowszą generację kart graficznych, a wraz z nią również kolejną iterację technologii XeSS. Jej częścią nadal pozostaje Super Resolution (SR), czyli technika zapewniająca lepszą jakość oraz rozdzielczość wyświetlanego obrazu. W ramach XeSS 2 dołączają do niej jeszcze Frame Generation (FG) i Xe Low Latency (XeLL).
Wszystkie trzy technologie, czyli Super Resolution, Frame Generation oraz Low Latency stanowią XeSS 2.
Zacznijmy od Frame Generation. FG wykorzystuje w swoim działaniu sztuczną inteligencję. Ta technika pozwala generować nowe klatki pomiędzy tymi, które zostały już stworzone zapewniając znaczący wzrost płynności obrazu podczas grania. Intel odnotował, że włączenie SR i FG pozwala zwiększyć liczbę wyświetlanych klatek aż trzykrotnie w porównaniu do uruchomienia gry "na sucho", czyli bez żadnych dodatkowych technologii.
Xe Low Latency
Xe Low Latency uzupełnia SR i FG zmniejszając opóźnienie pomiędzy wykonaniem pewnego działania przez użytkownika a jego efektem na ekranie. XeLL może okazać się ważnym dodatkiem podczas rozgrywki w tytułach e-sportowych oraz tych, gdzie niezwykle istotny czynnik stanowi czas reakcji. Na przykładzie gry F1 24 Intel pokazał, że włączenie XeLL pozwala zredukować opóźnienie ekranu z około 40 ms do ok. 20 ms.
Pierwsze gry z obsługą XeSS 2
Wszystkie trzy technologie, czyli Super Resolution, Frame Generation oraz Low Latency stanowią XeSS 2. Druga generacja XeSS zostanie zaimplementowane w dziesięciu grach:
- RoboCop: Rogue City
- Like a Dragon Pirate Yakuza in Hawaii
- Dying Light 2
- Harry Potter Quidditch Champions
- Assassin’s Creed: Shadows
- Killing Floor 3
- Ascendant
- Citadels
- F1 24
- Marvel Rivals
Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA w końcu ma godnego rywala? Poznajcie Intel XeSS 2