Inżynierowie Tesli nie chcieli rezygnować z radarów. Elon Musk miał jednak inne zdanie

Inżynierowie Tesli nie chcieli rezygnować z radarów. Elon Musk miał jednak inne zdanie

Według najnowszego raportu, inżynierowie Tesli usiłowali przekonać Elona Muska, by nie porzucał radarów w systemach autopilota i autonomicznej jazdy.

Producent samochodów postanowił wycofać z użytku radar oraz ostatnio zrezygnował z czujników ultradźwiękowych. Decyzja ta jest częścią podejścia "Tesla Vision", według którego producent samochodów uważa, że jedynymi czujnikami potrzebnymi do osiągnięcia samodzielnej jazdy są kamery. Firma argumentuje, że drogi zostały zaprojektowane z myślą o ludziach, którzy korzystają z widzenia (oczy) oraz biologicznych sieci neuronowych (mózgów) w celu prowadzenia pojazdów. Tesla (a właściwie Elon Musk) jest zdania, że najlepszym sposobem na symulację tych zdolności jest zastąpienie oczu kamerami oraz mózgu sztuczną siecią neuronową działającą na komputerze.

Inżynierowie Tesli nie zgadzali się z decyzją o usunięciu radaru z systemu autonomicznej jazdy. Elon Musk miał odmienne zdanie i najwyraźniej miał ku temu powody.

W 2021 roku firma usunęła radary ze swoich samochodów, a w zeszłym roku zrezygnowała z czujników ultradźwiękowych. Niemniej jednak, jak wynika z nowego raportu SF Gate, nie wszyscy pracownicy Tesli byli przekonani do takiej drastycznej zmiany. Raport informuje, że kilku byłych pracowników Tesli próbowało przekonać Elona Muska, aby nie rezygnował z radaru. "Niektórzy inżynierowie Tesli byli przerażeni, powiedzieli byli pracownicy, znając jego reakcję, mówiąc pod warunkiem zachowania anonimowości z obawy przed zemstą. Skontaktowali się z zaufanym byłym dyrektorem, aby uzyskać poradę, jak odwieść Muska od tego, w ramach wcześniej niezgłoszonej reakcji. Bez radaru Tesla byłby podatna na podstawowe błędy percepcji, gdyby kamery były zasłonięte kroplami deszczu lub nawet jasnym światłem słonecznym, co mogłoby prowadzić do awarii."

Musk miał ignorować zastrzeżenia, a raport SF Gate twierdzi nawet, że odrzucenie radarów mogło mieć wpływ na wzrost wypadków z udziałem autopilota. Sprawa jest jednak bardziej skomplikowana niż się wydaje. Podczas gdy Musk w przeszłości całkowicie potępiał lidar, nie był tak krytyczny wobec radaru, mówiąc nawet wtedy, że chociaż istniejący radar pogarsza sytuację swoim szumem, kamery połączone z radarem o wysokiej rozdzielczości powinny być lepsze niż rozwiązanie oparte wyłącznie na kamerach. Problem polegał na tym, że według niego radar o tak wysokiej jakości nie istniał, więc wolał rozwiązanie bez radarów, które było bardziej niezawodne. Teraz jednak wygląda na to, że Tesla wreszcie ma dostępny radar o wysokiej rozdzielczości i niskim poziomie szumów, a technologia ta ponownie znajdzie się w zestawie sensorów Tesli.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Inżynierowie Tesli nie chcieli rezygnować z radarów. Elon Musk miał jednak inne zdanie

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł