Wraz z czerwcową zapowiedzią Hitman 2, producent gry IO Interactive ujawnił, że tym razem produkcja zostanie wydana w tradycyjnej formie jako pełna gra, w przeciwieństwie do pierwszej odsłony, która w formie eksperymentu została wydana w epizodach. Jest to element długoterminowych planów dewelopera, który postanowił nie ulegać chwilowym trendom postrzegania gier jako usług, za to chce lepiej służyć graczom. Sven Liebold z IO Interactive stwierdził w wywiadzie dla GamesIndustry, że decyzja ta została podjęta bez udziału grubych szych, początkowo występując jako kompromis mający w pierwszej kolejności uwzględnić potrzeby deweloperów. O ile wiele osób było bardzo zadowolonych z epizodycznego formatu pierwszego Hitmana, nie wszyscy łaskawym okiem patrzyli na takie posuniecie.
Powrócenie do sprawdzonego i przetestowanego modelu dystrybucji oznacza, że wszyscy, którzy byli poprzednio niezadowoleni, znajdą ukojenie w pełnym wydaniu gry, a cała reszta może się skupić na popremierowych dodatkach DLC, które mają nakłonić graczy do powrotu do gry. Nie oznacza to jednak, że deweloper nie ma zamiaru podejmować ryzyka i stawiać sobie wyzwań. O ile wypuszczenie gry we fragmentach nie do końca się sprawdziło, to w Hitman 2 pojawią się inne nowości. IO Interactive wprowadzi w tej odsłonie gry elementy kooperacji, co ma stanowić pierwsze przymiarki dewelopera do wejścia na teren rozgrywek wieloosobowych. "Kooperacja to jeden z pierwszych dziecięcych kroczków w stronę terutorium rozgrywek wieloosobowych, a ludzie pytają nas o to od długiego czasu" - powiedział Liebold
"Naprawdę chcemy tego dokonać, chcemy żeby to się liczyło i było zrobione dobrze. To wcale nie jest wciągające, gdy jedynie rzuci się dwunastu agentów 47 na mapę i każe wszystkim zabijać się nawzajem". W chwili obecnej wiemy już, że kontrakty, trudno dostępne cele i eskalacja powrócą w drugiej odsłonie przygód Agenta 47. Jest to długofalowy plan, którego IO Interactive zamierza się trzymać, jako że istnieje możliwość, że Hitman 3 i Hitman 4 będą się rozgrywać w obrębie tej samej linii czasu. "Za kilka lat całkiem możliwe, że będziecie mogli zagrać w grę, która zabierze was do ponad 20 lokacji. I jest to dla nas niesamowicie ekscytujące" - dodał Liebold.
Hitman 2 pojawi się w sprzedaży 13 października 2018 roku jednocześnie na PC, Xbox One and PlayStation 4
Pokaż / Dodaj komentarze do: IO Interactive wyjaśnia czemu w Hitman 2 nie będzie epizodów