Apple zdjęło już embargo na recenzje nowych iPhone'ów 17 i jak można się było spodziewać, najwięcej emocji wzbudza nowy układ A19 Pro, który w testach okazał się niezwykle imponujący, szczególnie pod kątem mobilnego grania. W porównaniu z A18 Pro i A17 Pro, nowy chip oferuje nawet do 69% wyższą wydajność w grach AAA takich jak Resident Evil 4 Remake, Death Stranding czy Assassin’s Creed Mirage.
Coraz więcej tytułów klasy AAA trafia na iOS, co jeszcze kilka lat temu wydawało się nierealne. Teraz jednak, dzięki A19 Pro, mobilni gracze mogą cieszyć się tytułami znanymi z pecetów czy konsol na urządzeniu, które mieści się w kieszeni. Popularny YouTuber Geekerwan przeprowadził serię testów, które pokazują przewagę nowego chipu nad poprzednikiem i trzeba przyznać, że robi to wrażenie.
Popularny YouTuber Geekerwan przeprowadził serię testów, które pokazują przewagę nowego chipu nad poprzendikiem i trzeba przyznac, że robi to wrażenie.
Wyniki testów A19 Pro
Resident Evil 4 Remake - 52,2 FPS (6,1 W)
- +56% względem A18 Pro (33,3 FPS, 4,7 W)
- +65% względem A17 Pro (31,6 FPS, 4,9 W)
Death Stranding - 47,1 FPS (6,1 W)
- +60% względem A18 Pro (29,3 FPS, 5,3 W)
- +69% względem A17 Pro (27,8 FPS, 4,7 W)
Assassin’s Creed Mirage – 29,7 FPS (5,6 W)
- +45% względem A18 Pro (20,4 FPS, 4,8 W)
- +61% względem A17 Pro (18,4 FPS, 4,5 W)
Sekret wydajności: aluminium i komora parowa
Apple zdecydowało się na istotne zmiany konstrukcyjne. Zamiast tytanu w obudowie zastosowano aluminium, a dodatkowo wprowadzono komorę parową. Dzięki temu A19 Pro może pracować przy wyższym limicie mocy bez ryzyka przegrzewania i throttlingu, z którym borykały się poprzednie generacje (A18 Pro i A17 Pro). Nowa konstrukcja i lepsze chłodzenie pozwalają A19 Pro rozwinąć skrzydła, co bezpośrednio przekłada się na wyższe liczby klatek na sekundę.
Największe wrażenie robi Death Stranding
Choć wszystkie gry wykazały znaczące różnice, największy skok zanotowano w Death Stranding, gdzie A19 Pro osiągnął nawet 69% lepsze wyniki niż starsze chipy. Z kolei najwyższą liczbę FPS zarejestrowano w Resident Evil 4 Remake, co jest również zasługą świetnej optymalizacji silnika RE Engine od Capcomu.
Wygląda na to, że mobilny gaming, dzięki nowym telefonom Apple, wkracza na zupełnie nowy poziom. Wciąż pozostaje jednak pytanie: czy gracze rzeczywiście zaczną traktować iPhone’a jako poważną platformę dla gier AAA?

Pokaż / Dodaj komentarze do: iPhone 17 osiąga 52 FPS w grach AAA. To koniec ery konsol?