Po tygodniach spekulacji i zmianach w komunikacji na stronie internetowej, Nintendo oficjalnie potwierdziło, że nadchodząca konsola Switch 2 będzie obsługiwać technologię zmiennego odświeżania obrazu (Variable Refresh Rate, VRR) wyłącznie w trybie przenośnym. Informacje o rzekomym wsparciu VRR w trybie stacjonarnym, czyli po podłączeniu konsoli do telewizora, zostały uznane za błędne i usunięte ze strony produktu.
Przedstawiciel Nintendo w rozmowie z serwisem Nintendo Life wyjaśnił: „Nintendo Switch 2 obsługuje VRR tylko w trybie przenośnym. Informacje o wsparciu dla VRR w trybie stacjonarnym, które pojawiły się wcześniej na naszej stronie, były błędne. Przepraszamy za nieporozumienie”.
Nintendo oficjalnie potwierdziło, że nadchodząca konsola Switch 2 będzie obsługiwać technologię VRR wyłącznie w trybie przenośnym.
Decyzja ta wynika przede wszystkim z różnic sprzętowych między trybem przenośnym a stacjonarnym. Switch 2 wyposażony jest w ekran o częstotliwości odświeżania do 120 Hz, co pozwala w pełni wykorzystać potencjał VRR w grach mobilnych. Technologia ta wspierana jest przez NVIDIA G-Sync, zapewniając płynniejszy obraz i eliminując efekt "screen tearingu", czyli rozrywania klatek.

Co z trybem TV?
Choć wcześniejsze przecieki sugerowały możliwość obsługi VRR po podłączeniu do kompatybilnych telewizorów (na wzór PS5 i Xbox Series X), okazało się, że Switch 2 nie oferuje takiej funkcji w trybie stacjonarnym. Głównym ograniczeniem są tu komponenty HDMI użyte w doku konsoli. Choć zastosowany chip Realtek RTD2175N-CG (konwertujący DisplayPort 1.4 na HDMI 2.1) wydaje się oparty na układzie wspierającym nawet rozdzielczość 8K przy 60 Hz, najwyraźniej nie zapewnia pełnej kompatybilności z VRR.
Nieliczni gracze i tak mają TV z VRR
Z perspektywy użytkownika końcowego ta decyzja może nie być aż tak istotna. Jak przypomniało Sony w 2024 roku, tylko około 10% posiadaczy PlayStation 5 korzysta z telewizorów obsługujących VRR. Dla większości użytkowników Switcha 2 istotniejsze będą płynność i stabilność działania w trybie przenośnym, gdzie VRR faktycznie ma szansę poprawić wrażenia z gry, zwłaszcza w dynamicznych produkcjach z niestabilną liczbą klatek.
Nie zmienia to jednak faktu, że w kilku kluczowych elementach nowa konsola Nintendo zawodzi, a miejscami wypada nawet gorzej od poprzednika.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Istotna funkcja Nintendo Switch 2 będzie dostępna tylko przenośnie. Gracze niezadowoleni