Splinter Cell to powstała pod koniec 2002 roku seria, która cieszyła się sporym uznaniem wśród fanów gier wideo. Niestety po wydaniu w 2013 roku części Splinter Cell: Blacklist słuch o tej nastawionej na skradankowe elementy marce zaginął na dobre. Dotychczas tylko sporadycznie byliśmy zalewani różnego rodzaju niepotwierdzonymi przeciekami, zaś kolejne branżowe targi utwierdzały nas w przekonaniu, że to jeszcze nie czas by kultowy Sam Fisher powrócił do fachu najsłynniejszego growego szpiega. Okazuje się, że jeden z zespołów pod dowództwem Jade Raymond prowadził prace nad nową częścią popularnej serii. Producenta podzieliła się tą informacją w trakcie wywiadu dla Gamereactor przeprowadzonego podczas eventu Fan & Serious Festival 2019. Niestety, ponieważ nie jest już pracowniczką Ubisoftu, ani nie ma odpowiedniej zgody nie może dzielić się żadnymi konkretami odnośnie tej tajemniczej gry.
Jade Raymond przyznała, że po wydaniu ostatniej odsłony Splinter Cell zajmowała się tajemniczym projektem związanym z popularną marką Ubisoftu.
„Wiesz co? Był taki projekt, nad którym pracowaliśmy i chcieliśmy go ukończyć, ale, jako że nie jestem już w Ubisofcie nie mogę o tym mówić. Nie wiem, czy i kto się nim aktualnie zajmuje” - stwierdziła w rozmowie popularna autorka. Cóż, fani liczyli, że wielki powrót Fishera nastąpi na targach E3, aczkolwiek francuski wydawca nie ujawnił żadnego tytułu reprezentującego serię Splinter Cell. We wrześniu nadzieje społeczności podsycił sam prezes Ubisoftu, Yves Guillemot stwierdzając, że nastawiona na skradanie marka wciąż pozostaje w sercu jego firmy. Całkiem możliwe, że zapowiedź nowej odsłony nastąpi dopiero w nadchodzącym roku, co pokrywałoby się ze słowami dawnej pracowniki Ubisoftu. Jednak wątpliwe by koncepcja opracowywana przez starą ekipę przetrwała w nienaruszonym stanie.
Jade Raymond odniosła się również do Assassin's Creed stwierdzając, że seria dzięki Origins oraz Odyssey przeszła znaczącą przemianę w dobrym kierunku, opierając się bardziej na elementach typowych dla gier RPG. Producentka uważa, że odniesiony przez dwie najnowsze odsłony sukces to zasługa przedstawionych historii, które mają swój odpowiedni początek, środek i koniec. Dla większości osób postać Jade Raymond kojarzy się głównie z pracą dla Ubisoftu, jednak w październiku 2014 postanowiła ona odejść od ówczesnego pracodawcy i przejść do Electronic Arts, z którym współpracowała do jesieni 2018 roku. U Elektroników zasłynęła przede wszystkim z faktu współtworzenia przeciętnie odebranego Star Wars: Battlefront II.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Jade Raymond współtworzyła kolejną odsłonę Splinter Cell. Co dalej z serią?