Jaguar wkracza w kolejną fazę swojej elektrycznej rewolucji, ujawniając flagowy model Grand Tourer – I-Type. Ten potężny pojazd, generujący aż 986 koni mechanicznych, jest obecnie w fazie prototypu i stanowi kluczowy element strategii brytyjskiego producenta w drodze ku całkowitej elektryfikacji. Nowa platforma, na której powstaje I-Type, jest w pełni elektryczna i nie przewiduje możliwości zastosowania napędów spalinowych ani hybrydowych.
Nowy model Jaguara bazuje na odważnej koncepcji stylistycznej Type 00, którą marka zaprezentowała w ramach swojego elektrycznego rebrandingu. Ten futurystyczny projekt wzbudził mieszane reakcje – jedni zachwycali się jego unikalnym wyglądem, inni wyrażali obawy o utratę klasycznej elegancji Jaguara, podążanie w kontrowersyjnym kierunku i nie ma co się dziwić. Pierwsze materiały zwiastujące zmiany, były delikatnie mówiąc dziwne. Mimo nieprzychylnych opinii, firma konsekwentnie realizuje swoje plany, podkreślając, że jej przyszłość leży w technologii elektrycznej.

Rawdon Glover, dyrektor zarządzający Jaguar, w rozmowie z magazynem Autocar zdradził, że miał okazję testować I-Type na torze testowym przy prędkości 260 kilometrów na godzinę. Z jego relacji wynika, że samochód oferuje nie tylko imponujące osiągi, ale także dopracowaną aerodynamikę. Zdjęcia zamaskowanego prototypu ujawniają dynamiczną linię nadwozia, która przypomina koncept Type 00 – smukłą sylwetkę fastbacka z wydłużoną maską, zapewniającą sportowy charakter.
Bez kompromisów – tylko elektryczność
Jaguar nie pozostawia miejsca na spekulacje – nowa architektura pojazdów marki jest dedykowana wyłącznie napędom elektrycznym. W przeciwieństwie do wielu konkurentów, takich jak Mercedes-Benz, Porsche, Volvo czy Maserati, które nieco spowolniły swoje elektryczne ambicje, Jaguar postawił wszystko na jedną kartę. „Pojazdy elektryczne będą dla nas pierwszym wyborem pod względem platformy i układu napędowego” – podkreślił Glover.
Decyzja ta oznacza, że Jaguar podejmuje ryzyko, ale także wyznacza nowe standardy w segmencie luksusowych samochodów elektrycznych. Marka zamierza konkurować z najlepszymi, stawiając na nowoczesny design, najwyższą jakość wykonania i ekstremalne osiągi.
Premiera już za dwa lata
Według zapowiedzi, I-Type ma wejść do produkcji w połowie 2026 roku, a jego cena ma wynosić około 128 tysięcy dolarów. Model ten będzie pierwszym krokiem w elektrycznej transformacji marki, a za nim podążą kolejne – luksusowy sedan oraz SUV.
Jaguar ma przed sobą ambitne wyzwanie – przekonać miłośników klasycznej motoryzacji, że elektryfikacja może iść w parze z prestiżem i tradycją. Jeśli I-Type okaże się sukcesem, brytyjska marka może stać się jednym z liderów nowej ery motoryzacji. Jeśli nie – jej przyszłość może stanąć pod znakiem zapytania.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Jaguar przyspiesza w stronę elektrycznej przyszłości. Nowy flagowy model I-Type z 986 KM