Jaguar wycofuje samochody elektryczne I-Pace z powodu ryzyka pożaru akumulatora

Jaguar wycofuje samochody elektryczne I-Pace z powodu ryzyka pożaru akumulatora

Jaguar ogłosił swoją decyzję o wycofaniu wszystkich pojazdów elektrycznych I-Pace z rynku amerykańskiego z powodu potencjalnego ryzyka pożaru akumulatora. Co ciekawe, niektóre media informowały już rok temu o potencjalnym problemie.

Portal Electrek przeanalizował cztery odrębne przypadki pożarów baterii, które wystąpiły w Jaguarze I-Pace i miały podobne warunki do tych, które spowodowały wycofanie Chevroleta Bolt EV z rynku. Trzeba tu wziąć pod uwagę, że I-Pace to samochód stosunkowo mało popularny, przez co cztery pożary miały nawet większe znaczenie statystyczne niż dziesięć pożarów w przypadku Bolta EV. Warto również zauważyć, że Jaguar korzysta z tych samych ogniw akumulatorowych firmy LG Energy, które zostały zidentyfikowane jako źródło problemu w przypadku Bolt EV.

Po kilku pożarach Jaguara I-Pace i pojawiających się już rok wcześniej ostrzeżeniach, producent wzywa wszystkich posiadaczy w USA do serwisu. Auto ma taki sam problem jak wycofany Bolt EV, a konkretnie winne są ogniwa LG Energy. Rozwiązaniem ma być programowe ograniczenie ładowania do 75% w zagrożonych sekcjach akumulatora.

Rok po opublikowaniu raportu Jaguar wycofuje wszystkie pojazdy „2019-2024MY Jaguar I-PACE wyprodukowane w Graz Vehicle Assembly Plant od 5 czerwca 2018 r.”. "Pojazdy doświadczyły przeciążenia termicznego, które może objawiać się dymem lub ogniem, które mogą wystąpić pod pojazdem, gdzie znajduje się akumulator trakcyjny wysokiego napięcia. Dochodzenia są kontynuowane" - napisała firma w oświadczeniu.

W zawiadomieniu firma Jaguar wskazała również firmę LG Energy jako dostawcę objętego wycofaniem. Jaguar stosuje podobne podejście „zaradcze” oparte na oprogramowaniu, polegające na ograniczeniu stanu naładowania akumulatora, co wskazuje na podobny problem, który istniał w Bolt EV. "Wycofane pojazdy otrzymają aktualizację oprogramowania modułu sterowania energią akumulatora (BECM), które będzie monitorować stan operacyjny zespołu akumulatora, wskazując, gdzie w akumulatorze występują warunki, które mogą prowadzić do stanu przeciążenia termicznego. To oprogramowanie zapewnia rozszerzony poziom ostrzeżeń kierowcy w odniesieniu do stanu akumulatora, a tam, gdzie oprogramowanie stwierdzi istnienie ryzyka, pojemność ładowania akumulatora wysokonapięciowego jest ograniczona do 75%. Komunikat ostrzegawczy i powiązana z nim instrukcja obsługi zachęcają kierowcę do udania się z pojazdem do sprzedawcy Jaguara w celu przeprowadzenia diagnostyki i, w razie potrzeby, naprawy. Sprzedawca sprawdzi i w razie potrzeby wymieni uszkodzony moduł/zestaw baterii. Właściciele nie poniosą żadnych opłat za tę naprawę."

W chwili obecnej nie wiadomo, czy podobna akcja obejmie pozostałe rynki. Jeden z przypadków spalenia I-Pace podczas ładowania miał miejsce również na Węgrzech, a kolejny zapalił się podczas transportu lawetą w Wielkiej Brytanii.

Statystyki pokazują teraz, że pożary samochodów elektrycznych nie są częstsze niż pożary samochodów benzynowych; jednak istnieją pewne problemy związane z pożarami samochodów elektrycznych, które wymagają większej uwagi.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Jaguar wycofuje samochody elektryczne I-Pace z powodu ryzyka pożaru akumulatora

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł